راهنمای تعمیر جک پارکینگی زومر Sommer 

جک های زومر می توان به پرکاربردی و با کیفیت بودن آن ها اشاره کرد. جک زومر شامل درب های اتوماتیک پارکینگ و درب های برقی خانه ها می شود. و امروزه استفاده از جک درب زومر برای درب های برقی و پارکینگ بسیار مناسب می باشد. جک های زومر انواع و اقسام مختلفی دارند. می توان گفت نسبت به سالم ماندن درب های جک زومر و کاربرد بالای آن که در روزمره می تواند بسیار مورد استفاده قرار بگیرد، استفاده از آن ها برای درب مکان های پارکینگ و یا درب های خانه ها پیشنهاد می شود. از نظر تعمیرات درب های جک زومر به راحتی و سادگی تعمیر می شوند. این جک ها یکی از گزینه های مورد توجه و اصلی برای انتخاب این نوع درب ها می باشد.

جک پارکینگی زومر ساخت کشور آلمان میباشد و جزو برند های قدیمی در بازار درب اتوماتیک به حساب می اید. تمامی قطعات جک درب پارکینگی زومر به وفور در بازار یافت می شود و همین موضوع تعمیر جک پارکینگی زومر Sommer  را برای تکنسین های جک های پارکینگی آسان کرده است. پکیج جک پارکینگی زومر شامل دو عدد بازو و مدارفرما و ترانس و ریسیور و باکس و پلیت ها و دو عدد ریموت می  باشد. باید توجه داشت که جک های دو لنگه تولید شد کمپانی زومر تا به امروز در مدل های مختلف الکترومکانیک تولید می گردد و باید بدانید که جک هیدرولیکی در محصولات خود ندارد.

شرکت نیکو درب با داشتن متخصصان و تکنسین های حرفه ای و ماهر خود جهت تعمیر جک پارکینگی زومر Sommer با بهترین و کیفیت و سریع ترین زمان ممکن سعی دارد به بهترین جک پارکینگی زومر با انواع و مدل های مختلف به تعمیر آن بپردازد. کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

راهنمای-تعمیر-جک-پارکینگی-زومر-Sommer 

به مشکل خوردید؟
با ما تماس بگیرید..

طراحی جک پارکینگی زومر Sommer
_

طراحی جک پارکینگی زومر Sommer 

_

جک درب پارکینگی زومر آلمان از مکانیک مهندسی و پیچیده ای البته با قدرت و کم اصتحلاک ساخته شده که یکی از مهمترین فاکتور هایه این جک پارکینگی ۲۴ ولت بودن دستگاه است که برای تردد بسیار بالا جوابگو هست و خیلی دیر داغ میکند رایج ترین نوع جک های استفاده شده می باشد که پشت درب نصب می شوند و می توانند به صورت الکترومکانیکی سبب باز و بسته شدن لنگه های درب گردند.

از مهم ترین محصولات در این دسته می توان درب اتوماتیک زومر twist-200E را نام برد که با حرکات نرم و بی صدا برای درب هایی تا 200Kg و 2.5m مناسب می باشد. زاویه بازشوی این درب 120 درجه است و کیفیت بالای آن این محصول را به یک گزینه بسیار مناسب برای خرید تبدیل می کند

موتور درب اتوماتیک زومر SM40 – 800Kبرای درب های اتوماتیک تا وزن 800 کیلوگرم و 14 متر قابل استفاده است این مدل ریلی می باشد و این مدل بسیار پر مصرف میباشده اجزا تشکیل دهنده برد ترانس ریموت بازو یراغ فلاشر چشمی کارت رادیویی جک پارکینگی زومر دارای دو عدد پوسته پلاستیکی الیاف دار در قسمت انتهایی موتور یک لوله سرتاسر الومینیومی و شفت استیل می باشد که مجموع این طراحی علاوه بر زیبایی منجر به دوام و کیفیت در جک زومر می شود.

جک پارکینگی زومر با موتورdc قادر است تا 250 کیلوگرم هر لنگه درب را جا به جا کند به همین دلیل برای تمامی مصارف مسکونی مناسب می باشد. فرکانس ریموت کنترل جک پارکینگی زومر از نوعی خاص بوده که مدار فرمان زومر فقط قابلیت شناسایی همین فرکانس را دارد و این موضوع بسیار با اهمیت از نظر امنیت می باشد.

آیا نیاز به تعمیر جک پارکینگ خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید…

_

عیب یابی و تعمیر جک پارکینگی زومر Sommer 

_

مشکل مربوط به قدرت جک برقی زومر Sommer

یکی از مشکلات و عیب یابی هنگام تعمیر جک پارکینگی زومر Sommer  تنظیم قدرت بازو های برقی زومر می باشد. جهت تنظیم آن، در مدار کنترل آن یک عدد پتانسیومتر قرار دارد که از رقم 0 الی 9 درجه بندی شده است برای کشور ما و تنظیمات آن بین عدد 3 و 6 است. این نکته را باید در نظر داشت که پس از هر بار تعمیر آیتم بایستی مدار را ری استارت Restart کرد و مجددا برنامه ریزی نمایید.

مشکل مربوط به برد ریموت کنترل جک برقی زومر Sommer

برای جک برقی زومر از دو مدل ریموت می توان استفاده نمود. یا ریموت اصلی و یا ریموت غیر اصلی که پایه های رسیور ریموت غیر اصلی باید به شماره های 13 و 14 متصل گردد. و برق آن از پایه های 9 و 10 گرفته شود. اگر ریموت شما اصلی است و برد آن کم شده است. باید ریموت را خیلی نزدیک به درب بگیرید تا عمل کند. دو حالت بیشتر ندارد یا باطری ریموت تضعیف شده که باید تعویض گردد و توع باتری آن 2032 است. و مثل باتری ساعت است که اگر این مشکل حل نشد ایراد از ریموت است و باید این ریموت تعویض گردد. ولی اگر ریموت های غیر اصلی برد کمی دارند باید یک آنتن برای آن ها نصب نمایید.

خرابی موتور جک برقی زومر Sommer

موتور جک درب پارکینگ  زومر همانند تمامی موتو های DC. دارای یک آرمیچر و دو عدد ذغال بر روی آن می باشد. با تردد درب پس از مدتی این ذغال ها تمام می شود و بایستی موتور تعویض گردد و یا این ذغال ها تعویض گردند. این ایراد برای کارکرد همان لنگه جک بسیار کم سرعت و کم قدرت و در مرحله آخر می باشد. موتور زومر از جمله مواردی است که به وفور در جک های نصب شده دچار خرابی و اسیب می شود. ذغال موتور زومر پس از مدتی استفاده تمام شده و موتور از کار می افتد و در مواردی باعث خرابی کلکتور مسی می شود که در صورت رخ دادن این اتفاق موتور زومر باید تعویض شود.

خطای مربوط به چشمی درب پارکینگ (فتوسل زومر)

اگر به هر دلیلی چشمی جک پارکینگ بین درب از کار بیفتد چراغ ال ای دی قرمز رنگ در بالا سمت راست مدار روشن می شود و ما با اقدامات لازم باید این چراغ را خواموش نماییم. اولین کار این است که باید فیوز 24 ولت را چک نماییم و اگر سوخته بود تعویض کنیم که در بیشتر مواقع این مشکل پیش می آید. اگر مشکل حل نشد باید یک رشته سیم نازک یک جامپر بین ترمینال 17 و 18 قرار دهیم. اگر چراغ ال ای دی قرمز خاموش شد دو حالت دارد: یا چشمی سوخته است و یا مسیر بین مدار و چشمی قطع شده است. که در حالت اول باید چشمی تعویض شود و در حالت دوم سیم کشی چشمی باید تعویض شود. یا اگر با گذاشتن جامپر مشکل حل نشد و چراغ قرمز همچنان روشن است مدار کنترل دچار عیب شده و باید مدار فرمان تعویض شود.

 

خطای مربوط به میکروسوئیچ جک برقی زومر Sommer

میکروسوئیچ های روی جک زومر برای تنظیم مقدار باز شدن و بسته شدن درب می باشد. و به صورت دستی تنظیم می گردد. این میکروسوئیچ ها در بدنه جک و قسمت جلوی آن تعبیه شده است که بر روی آن close و open  درج شده است. ما با چرخش پیچی که درون این سوراخ قرار دارد می توانیم مقدار باز شدن درب توسط جک ها را تنظیم نماییم. اگر با چرخاندن ما موتور همچنان به کار کردن خود ادامه داد و چرخاندن پیچ میکروسوئیچ بی تاثیر بود باید این مدار میکروسوئیچ تعویض گردد که این اتفاق بسیار نادر است.

خطای مربوط به قفل برقی زومر Sommer

نصب یک قفل برقی مناسب برای جک برقی زومر بسیار مناسب و ضروری می باشد. اما به دلیل این که ولتاژی که از مدار جک زومر به قفل برقی مربوطه می آید 24 ولت می باشد. و انواع قفل برقی سیزا و قفل برقی ویرو 12 ولت می باشند احتمال اینکه پس از مدتی بوبین قفل دچار مشکل گردد و بسوزد زیاد است پس بایستی بین ترمینال 10 و 26 یک مقاومت گچی 5 اهم قرار دهیم و خروجی قفل برقی را از ترمینال 25 و 26 بگیریم.

خطاهای مربوط به برنامه ریزی درب

پس از نصب سیستم و نداشتن ایراد در جک زومر نصب شده نوبت به یک برنامه ریزی بری مدار جک می باشد. که این کار بسیار آسان است.ابتدا بایستی دیپ سوئیچ شماره 8 را ON نماییم و بقیه نیز OFF باشند. سپس بایستی دو دکمه قرمز رنگ روی مدار را همزمان 30 ثانیه نگه داریم تا چراغ WL خاموش گردد که پس از برداشتن دست این چراغ چشمک زن می شوند.

حال بایستی درب را توسط ریموت کنترل زومر 3 الی 6 بار باز و بسته نماییم تا مدار بتواند مقادیر سرعت و ابتدا و انتهای باز و بسته شدن را در خود ذخیره نماید. توجه داشته باشید که علامت ذخیره سازی این اطلاعات، خاموش شدن چراغ WL یا فلاشر جک می باشد و پس از آن هر ریموتی را که بزنیم درب آن حافظه ذخیره شده را اجرا می نماید.

مناسب ترین حالت دیپ سوئیچ در مدار جک زومر مدل twist200 به این صورت می باشد که دیپ سوئیچ 4 و 6 و 7 و 8 را ON و بقیه OFF باشند که در این حالت پس از باز شدن درب توسط ریموت تا زمانی که چشمی بین درب تحریک نشود (در اصطلاح بایستی یک فرد و یا جسم و یا ماشین از بین درب رد شود) درب بسته

_

قابلیت های جک پارکینگی زومر Sommer

_

دارای موتور 24 ولت و با قابلیت اتصال باطری بکاپ. دارای بازو مدار فرمان فتوسل فلاشر ریموت ریسیور متعلقات نصب و… جک زومر قابل استفاده برای ورودی های یک طرفه راست یا چپ و همین طور دو طرفه است. این جک زومر قابلیت به حرکت در آورد درب هایی به وزن ۲۰۰Kg و ۲٫۵m برای هر لنگه را دارد. همچنین حرکات آرام این موتور در وضعیت پایان، باعث کاهش استهلاک آن می گردد. درب اتوماتیک این امکان را نیز فراهم می آورد که عابر پیاده نیز بتواند از آن عبور کند به این ترتیب از تمام ظرفیت مسیر استفاده خواهد شد. با قابلیت خودکار بسته شدن درب، از بسته و قفل بودن آن اطمینان حاصل خواهید کرد.
از دیگر ویژگی های این جک زومر می توان به قابلیت باز شدن درب تا زاویه ۱۲۰ درجه اشاره داشت. همچنین می توان آن را در شرایطی با دمای ۳۰- تا ۷۰ درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار داد. این جک پارکینگی زومر sommer با دارا بودن IP65 در برابر گرد و غبار و همینطور نفوذ قطرات باران مقاوم است. نیروی حرکتی بر اساس استاندارد EN12445 و با استفاده از مانیتورینگ الکترونیک موتور، کنترل می گردد تا بالاترین میزان امنیت را فراهم آورد. برنامه ریزی این درب اتوماتیک به سادگی امکان پذیر است. همچنین جک زومر در برابر اشعه UV نیز مقاوم است.
جک زومر با سپری کردن آزمایش های گوناگون، یکی از بهترین انتخاب ها و مناسب ترین موارد در ارتباط با محیط خواهد بود. قفل قدرتمند به کار رفته در ساخت این جک پارکینگی زومر از امکان باز شدن آن با فشار و به صورت دستی ممانعت می کند. گفتنی است در هنگام نبود برق نیز می توانید به وسیله کلید خلاص کن آن به صورت دستی ورودی را باز کنید. براکت های ورودی را که قابل تنظیم هستند، می توان به وسیله پیچ و یا جوشکاری در جای خود قرار داد. سوییچ های محدود کننده دقیق آن نیز در طرفین به سادگی و بدون سایش فیزیکی قابل تنظیم است.

تعمیر جک پارکینگی زومر Sommer
1

تماس با شرکت

شما می‌تونید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

بررسی مشکل و یا نصب

تعمیرکاران و نصابان اعزامی پس از بررسی وسیله با ابزار و تجربه، علت و یا علل مشکل را تشخیص می‌دهند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار تعمیر وسیله شما در محل و یا دفتر تعمیرگاه انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

تعمیرکاران و نصابان نیکو درب پس از تعمیر و یا نصب دَر مورد نظر و تست آن، آن را صحیح و سالم تحویل شما می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =