مرکز تخصصی تعمیر درب برقی ریلی

چنانچه برای سرویس و تعمیر درب برقی ریلی خود به دنبال یک مرکز حرفه ای و مورد اعتماد هستید، پیشنهاد ما به شما مجموعه نیکو درب می باشد.

با توجه به اینکه تعمیر درب ریلی پارکینگ کاری بسیار تخصصی و حرفه‌ای است، این مجموعه تخصصی و معتبر در حوزه تعمیر درب ریلی بهترین و با کیفیت ترین خدمات را ارائه می دهد.

لازم به ذکر است که مجموعه نیکو در به منظور رفاه حال کلیه کاربران، در نظر دارد که در کنار سرعت عمل و کیفیت بالای کار خود، هزینه تعمیر درب برقی ریلی را تا حد ممکن پایین نگه دارد. باعث خرسندی است که این مجموعه بزرگ و تخصصی، در طول عمر کاری خود، کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته و توانسته است رضایت خاطر کلیه کاربران خود را به خوبی فراهم آورد.

برای ارتباط با واحد فنی و پشتیبانی نیکو درب، مراجعه فرموده و درخواست خود را به همکاران ما در میان گذارید.

  • تعمیر موتور درب برقی ریلی
  • تعمیر کنترل باکس درب برقی ریلی
  • تعمیر چشمی درب برقی ریلی
  • تعمیر ریموت درب برقی ریلی
  • تعویض و یا تعمیر انواع قطعات
  • تعمیر متعلقات درب برقی ریلی
تعمیر درب برقی ریلی

به مشکل خوردید؟
با ما تماس بگیرید..

تعمیر درب برقی ریلی

با توجه به اینکه تعمیر درب ریلی پارکینگ کاری بسیار تخصصی و کاملاً حرفه‌ای است، شما عزیزان با مشاهده هرگونه ایراد و مشکلی در نحوه باز و بسته شدن درب ریلی پارکینگ، می توانید با بخش تعمیرات نیکو درب در تماس باشید و با همراهی تعمیرکار ماهر و کاربلد ما مشکل را بررسی و آن را برطرف نماید.
می‌توانید با بررسی نحوه عملکرد درب ریلی پارکینگ متوجه شوید که آیا درب ریلی نیاز به تعمیر دارد یا خیر؟ بنابراین چنانچه مشاهده نمودید:
درب ریلی حرکت روان و راحتی ندارد و با فشار باید حرکت کند.
چرخ و قرقره و ریل درب خوردگی و زنگ زدگی دارد و باعث شده درب از مسیر خود خارج شود.
درب ریلی پارکینگ به‌صورت خودبه‌خودی باز و بسته می‌شود.
یا باز شده و دیگر بسته نمی‌شود.
یا اینکه به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توانید حتی با ریموت کنترل درب ریلی را باز یا بسته نمایید.
به طور حتم می‌توان گفت درب ریلی پارکینگی یا قطعات آن نیاز به تعمیر داشته و شما حتماً باید برای برطرف نمودن مشکلات به وجود آمده، از تعمیرکار متخصص ما کمک بگیرید.

رایج ترین مشکلات درب برقی ریلی و تعمیر درب ریلی

تعمیر درب ریلی با وجود مشکلات و معایبی که غالبا در این درب ها به وجود می‌آید، امری لازم و ضروری می‌باشد. وجود تعمیرکاران با تجربه ای که عیب این درب ها را به‌درستی تشخیص داده و آن را برطرف کنند نیاز هر کاربری است. درب ریلی برقی از جمله درب هایی  است که در ساختمان‌های مدرن امروزی به عنوان درب پارکینگ یا برای ورود و خروج مورد استفاده قرار می‌گیرند. این درب ها به‌صورت کشویی به سمت راست یا چپ کشیده شده و باز یا بسته می‌شوند. در ساختمان هایی که برای باز شدن درب فضای کمی وجود دارد، درب ریلی برقی بسیار کارآمد می‌باشد.
از جمله متداول‌ترین مشکلاتی که در درب ریلی برقی دیده می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تنظیم دقیق میزان باز شدن و بسته شدن درب ریلی برقی
  • عدم باز شدن درب به دلیل قطع برق
  • وجود اشکال در ارتباط بین فرستنده و گیرنده در درب ریلی برقی
  • گیر کردن چرخ دنده‌هایی که در مسیر باز و بسته شدن درب های اتوماتیک وجود دارند.
  • عدم کارکرد صحیح ریموت کنترلر درب به‌دلیل خرابی یا اتمام باتری آن
  • دفرمه یا شکسته شدن ریل هایی که مسیر حرکت درب ریلی برقی را تعیین می‌کنند.
  • عدم تراز مسیر قرار گرفتن درب‌های ریلی
  • خرابی و مشکل در سنسور چشمی گیرنده
  • باز و بسته شدن درب اتوماتیک با صدای بلند و ناهنجار
  • عدم بسته شدن درب ریلی
  • خرابی و وجود اشکال در مرکز کنترل درب ریلی برقی
  • ناقص باز یا بسته شدن درب ریلی
  • اشکال و خرابی در جک درب ریلی
  • حرکت کند و همراه با مکث درب ریلی برقی در زمان باز یا بسته شدن آن
  • روشن ماندن موتور درب پس از اتمام کار
  • درجا کار کردن موتور درب ریلی برقی

آیا نیاز به تعمیر درب برقی ریلی خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید…

تعمیرات-درب-برقی-ریلی

به مشکل خوردید؟
با ما تماس بگیرید..

مراحل عیب یابی موتور درب برقی ریلی

در زمان تعمیر درب پارکینگ ریلی، تشخیص صحیح عیب و خرابی در وهله اول اهمیت دارد. عیب یابی صحیح به تجربه و مهارت تعمیرکار درب برقی ارتباط دارد. برای تشخیص نوع خرابی درب ریلی برقی مراحل زیر پشت سر گذاشته می‌شوند. در عیب‌­یابی درب و تعمیر درب برقی ریلی در ابتدا از سالم بودن موتور مطمئن می‌شویم. برای بررسی سلامت موتور اقدامات زیر انجام می گیرد: تعمیر کار با قراردادن مولتی متر سلامت و کارکرد صحیح سیم پیچی موتور را بررسی می‌کند.

چک کردن سیم های موتور درب ریلی

چنانچه یکی از سیم‌های داخلی موتور درب ریلی برقی قطع شده باشد موتور کاملا از کار خواهد افتاد.

داغ شدن موتور درب ریلی

اگر موتور درب ریلی داغ کرده است، احتمال آن می رود که استاتور موتوردچار خرابی شده باشد.

درجا کار کردن موتور

بیرون بودن کلید خلاص کن و یا محور کلید خلاص کن خم و یا هرز شدن سیستم انتقال قدرت گریبکس به پیستون.

بلند بودن صدای موتور

در صورتی که موتور درب ریلی برقی با صدای بلند و ناهنجار کار می‌کند، ممکن است اشکال در یکی از این موارد باشد؛

_اشکال در بلبرینگ‌ها و دفرمه شدن آنها به دلیل بی روغن کار کردن و خشک شدن آنها
_شل شدن پیچ های بدنه موتور
_خارج شدن موتور از جای خود به دلیل حرکت درب
_برخورد و ایجاد اصطکاک مابین موتور و استاتور.

مراحل عیب یابی درب برقی ریلی

در این بخش به بررسی ریموت کنترل درب ریلی می‌پردازند. از کار افتادن ریموت اغلب به دلیل تمام شدن باتری آن اتفاق می‌افتد. در صورتی که با تعویض باتری مشکل ریموت برطرف نشد ممکن است برد آن دچار خرابی شده و نیاز به تعویض داشته باشد. گاهی تعمیر درب برقی ریلی از بررسی سنسور چشمی آن آغاز می شود. این سنسور در اثر عوامل مختلفی دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کند. از دیگر دلایل کار نکردن درب ریلی برقی، اشکال در سیستم مرکزی و فیوز اتوماتیک آن می باشد. در چنین مواقعی با زدن ریموت هیچ صدایی شنیده نشده و عکس العملی مشاهده نمی‌شود.

ریموت کنترل

در این مرحله باید کیفت چراغ ریموت بررسی شود در صورتی که ریموت در خراب باشد چراغ آن نیز کمرنگ تر از همیشه شده و ممکن است خاموش شود. در این صورت یا ریموت خراب شده یا این که به مرور زمان باطری آن تمام شده  و باید تعویض شود. با انواع ریموت درب کرکره ای آشنا شوید.

دستگاه مرکزی و فیوز

زمانی که از ریموت برای باز شدن استفاده کردید به صدای رله دستگاه مرکزی توجه کنید که نشان می دهد هم ریموت فرمان صادر و هم فیوز و هم دستگاه مرکزی که آن را اجرا کرده سالم میباشد. اما اگر از دستگاه مرکزی صدایی شنیده نشد ابتدا باید فیوز چک شود که در صورت سالم بودن فیوز، مشکل از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد که نیاز به کارشناسی دارد.

مراحل-عیب-یابی-درب-ریلی
درب-ریلی

مراحل تعمیر درب برقی ریلی

درب های ریلی پارکینگ از بخش های موتوری و مکانیکی پیچیده و متعددی تشکیل شده‌اند. به همین دلیل تعمیر درب ریلی با بررسی عوامل مختلفی همراه است. نادیده گرفتن هر یک از اشکالات کوچک ممکن است آسیب های جدی تری را به درب ریلی وارد کند.به منظور تعمیر درب برقی ریلی مراحل زیر پشت سر گذاشته می‌شوند: در صورت وجود مشکل در میزان باز یا بسته شدن درب ها، بایستی تنظیمات موتوری آن مورد بررسی قرار گیرد. اگر درب ریلی برقی با مشکلات برقی، سیم کشی و قطع جریان برق مواجه است، بخش الکترونیکی آن بررسی و رفع عیب می‌شود.

در پاره ای از مواقع اشکال در نحوه عملکرد و کارایی درب به وجود می‌آید. در این موارد، تعمیر درب ریلی با بررسی ریل ها، دنده ها، چرخ ها و آهنربا های درب آغاز خواهد شد. این قطعات به مرور زمان و در مواجه با گرد و غبار، ضربه و عوامل محیطی دیگر هرز شده با دچار خرابی می شوند. به همین دلیل در هم گیر کرده و به خوبی عمل نمی کنند. سرویس و روغن کاری دوره ای و مستمر بخش‌های مختلف درب ریلی برقی تا حد چشمگیری از این مشکلات خواهد کاست.

در صورتی که درب‌های ریلی در جای خود قرار نداشته یا تراز نباشند در تعمیر درب پارکینگ ریلی به سراغ ریل ها می رویم. شکستن، دفرمه شدن یا کج شدن ریل ها این مشکلات را باعث می شوند.

جک درب ریلی برقی نیز از جمله قطعات آسیب پذیر آن می‌باشد. وجود این قطعه برای حرکت روان و مدیریت بهتر در باز و بسته شدن درب لازم و ضروری  می باشد. این قطعه به همراه قطعات دیگر درب ریلی از جمله  مگنت، قفل مگنتی، برد و … به مرور زمان نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کند.

هزینه تعمیر درب برقی ریلی

هزینه تعمیر درب برقی ریلی طبق عوامل مختلفی تعیین می گردد. در واقع، در برآورد هزینه تعمیر درب ریلی، فرمول ثابت و مشخصی وجود ندارد. با بازدید و بررسی کارشناس مربوطه این هزینه قابل سنجش خواهد شد. از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت تعمیر درب برقی ریلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 میزان و نوع خرابی درب ریلی برقی

هر چه میزان خرابی درب ریلی بیشتر باشد، تعمیر آن به زمان و قطعات بیشتری نیاز دارد. همین امر تعمیر آن را پر هزینه تر خواهد ساخت.تعویض یا تعمیر قطعات آسیب دیده: برخی از قطعات معیوب موجود در درب های ریلی قابل تعمیر هستند. برخی دیگر یا قابل تعمیر نیستند یا میزان خرابی آنها آنقدر زیاد است که قطعه بایستی تعویض شود. تعمیر قطعات آسیب دیده در قیاس با تعویض آن هزینه کمتری را به کاربر تحمیل خواهد کرد. البته لازم به ذکر است، چنانچه تعمیر لوازم آسیب دیده به دست کارشناس با تجربه ای انجام نگیرد خسارت بیشتری را به وجود خواهد آورد.

 کیفیت قطعات مورد استفاده

قطعات به کار رفته در ساخت درب ریلی برقی دارای تنوع بالایی هستند. برخی از این قطعات دارای کیفیت و قیمت بالا و برخی دیگر بی کیفیت و ارزان قیمت هستند. نوع و کیفیت قطعه تعویض شده در زمان تعمیر درب برقی ریلی، در قیمت تمام شده آن تاثیر مستقیمی دارد.

 تجربه و دانش تعمیرکار

تکنسین ها و تعمیرکاران خبره و با تجربه، دستمزد بیشتری دریافت می کنند. اعتماد به افراد با تجربه و فنی با وجود آنکه قیمت تعمیر درب برقی ریلی را افزایش می دهد، در عوض کار را با اطمینان بیشتر و خطای کمتری به نتیجه خواهد رساند . بنابراین کمک خواستن از افراد با تجربه به نوعی صرفه جویی در هزینه ها محسوب شده و از دوباره کاری پیشگیری خواهد کرد.

اقدامات زیر عمر درب ریلی شما را افزایش خواهد داد

تمیز کردن ریل درب از غبار، آلودگی و زباله
قرار دادن محافظ برق بر سر راه موتور کنترلر برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسانات برق
جلوگیری از ورود ضربه و قرار گرفتن اجسام سنگین تر از حد تحمل بر روی ریل های درب
 مراقبت از ریموت کنترلر دستگاه و قرار ندادن آن در معرض رطوبت و گرمای شدید
 عدم اعمال فشار بیش از حد به درب در لحظه باز یا بسته شدن آن
 از قرار دادن هر گونه مانعی بر روی ریل و در مسیر باز یا بسته شدن درب بپرهیزید. این کار فشار زیادی را به موتور وارد کرده و به آن آسیب وارد می کند.
جلوگیری از خیس و مرطوب شدن موتور و سایر تجهیزات برقی درب ریلی برقی

راه-های-افزایش-عمر-درب-برقی-ریلی

«سوالات متداول»

 

چه کنیم که درب ریلی برقی در زمان قطعی برق کار کند؟

برای این امر نیاز است که سیستم برق رسانی منزل را به یو پی اس مجهز کنید. در این صورت در زمان قطعی برق نیز می توانید از درب برقی ریلی خود به خوبی استفاده فرمایید.

تعمیر درب برقی ریلی را به چه کسی بسپاریم؟

همان طور که عنوان شد، درب های ریلی برقی از سیستم مکانیکی، الکترونیکی پیچیده و پیشرفته ای برخوردار هستند. بنابراین به منظور تعمیر درب برقی ریلی به افراد سرشناس و باتجربه اعتماد کنید. بهترین کار این است که برای تعمیر درب ریلی به مراکز با سابقه و معتبری مراجعه فرمایید که از تعمیرکاران با سابقه کمک می گیرند. مجموعه نیکو در، در زمینه راه اندازی و تعمیر درب برقی ریلی از افراد خبره و مواد اولیه با کیفیت کمک می گیرد.

آیا قطعات، لوازم و تجهیزات برقی و مکانیکی درب ریلی برقی، قابل جابجایی و استفاده مجدد می باشند؟

برخی از این تجهیزات از قبیل، سنسور چشمی، موتور کنترلر، مگنت ها و جک درب در صورت سالم بودن قابل جابجایی و اجرای مجدد هستند.

آیا تکنسین های مجموعه نیکو درب، در روزهای تعطیل نیز برای بازدید و تعمیر درب برقی ریلی در محل حاضر خواهند شد؟

این مجموعه حرفه ای در تمام طول هفته حتی در روزهای تعطیل و در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی سوالات و درخواست های کاربران بوده و به منظور بازدید و رفع عیب و تعمیر درب ریلی در اسرع وقت در محل حاضر خواهند شد.

برای پیشگیری از خرابی درب برقی ریلی و افزایش طول عمر آن چه اقدامی انجام دهیم؟

برای آنکه درب برقی ریلی شما تا مدت ها به خوبی کار کرده و کمتر دچار خرابی شود، بهترین اقدام سرویس منظم آن می باشد. بنابراین بهتر است که به طور دوره ای کلیه بخش های برقی و مکانیکی درب توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. این درب ها به دلیل نوسانات برق، نفوذ گرد و غبار، استفاده مداوم و کهنه شدن قطعات دچار آسیب می شوند. خرابی و تعمیر درب برقی ریلی امری اجتناب ناپذیر می باشد. با این وجود سرویس و بازرسی دوره ای آن، از بروز آسیب های جدی و پر هزینه وارده تا حد چشمگیری خواهد کاست.

درب ریلی برقی تحمل چه محدوده دمایی را دارد؟

این درب ها با توجه به کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید آنها، تحمل دمایی مابین 30- تا 60+ درجه سانتیگراد را دارند. تکنولوژی و کیفیت ساخت این درب ها به گونه ای است که از استقامت و مقاومت بالایی در برابر عوامل جوی و محیطی برخوردار هستند.

1

تماس با شرکت

شما می‌تونید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

بررسی مشکل و یا نصب

تعمیرکاران و نصابان اعزامی پس از بررسی وسیله با ابزار و تجربه، علت و یا علل مشکل را تشخیص می‌دهند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار تعمیر وسیله شما در محل و یا دفتر تعمیرگاه انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

تعمیرکاران و نصابان نیکو درب پس از تعمیر و یا نصب دَر مورد نظر و تست آن، آن را صحیح و سالم تحویل شما می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =