مرکز تعمیر درب سریع صنعتی نیکو درب

تعمیر درب سریع صنعتی در صورت بروز کوچکترین نشانه ای باید در اولین فرصت صورت بپذیرد تا در این راستا از بروز مشکلات جدی تر و آسیب های بزرگتر جلوگیری به عمل آید. درب سریع صنعتی در دو نوع تولید می شود که استفاده از هر دو مدل آن در کارخانه ها بسیار رایج است. انواع درب سریع صنعتی به دو دسته ی تا شونده و رول شونده تقسیم می شود. درب های تا شونده ی سریع صنعتی هیچ گونه فضای اضافی را اشغال نمی کنند و همین امر سبب شده است که در بیشتر شرکت های بزرگ از آن استفاده شود. درب های رول شونده هم به دلیل سرعت بسیار بالایی که در جمع شدن دارد، و می تواند در عرض چند ثانیه راه را برای تردد و عبور و مرور وسایل نقلیه باز کند، انتخاب بیشتر شرکت های بزرگ صنعتی است.

  • تعمیر درب سریع صنعتی
  • تعمیر ریل درب سریع صنعتی
  • تعمیر ترمز درب سریع صنعتی
  • تعمیر موتور درب سریع صنعتی
  • تعویض و یا تعمیر انواع قطعات
  • تعمیر متعلقات درب سریع صنعتی
تعمیر-درب-سریع-صنعتی-نیکو-درب

به مشکل خوردید؟
با ما تماس بگیرید..

تعمیر درب سریع صنعتی

بررسی کلی درب های سریع صنعتی

یکی از درب های پرکاربرد در شرکت های بسیار بزرگ، درب سریع صنعتی است. از این درب ها بیشتر در کارخانه های صنعتی  که محصولات با استفاده از لیفتراک جا به جا می شوند، استفاده می شود. برای حرکت چنین وسایل نقلیه ای در کارخانه نیاز به درب های مخصوص و بزرگی می باشد که از سرعت بالایی برای باز و بسته شدن برخوردار باشند. درب سریع صنعتی دارای سرعت 1 متر بر ثانیه می باشد. این درب ها مزیت های بسیار زیادی دارند و همین مزایا موجب شده است که شرکت های بزرگ و کارخانه های صنعتی از این درب ها استفاده کنند. این درب ها ابعاد و اندازه های ثابتی نداشته و با توجه به نیاز مشتری و به صورت سفارشی این درب ها را تولید می کنند. همین موضوع سبب شده است که از این درب ها در مکان های مختلف استفاده کرد.

نکنشین-های-تعمیر-درب-سریع-صنعتی-نیکو-درب

آیا نیاز به تعمیر درب سریع صنعتی خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید…

مراحل عیب یابی درب سریع صنعتی

  • درب گیر کرده باشد

در برخی موارد تعمیر درب سریع صنعتی می تواند به خاطر باز و بسته نشدن درب باشد. زمانی که درب گیر کرده باشد و به درستی باز و بسته نشود، امکان دارد که حسگرهای فوتوالکتریک این درب ها به مشکل خورده باشد. دلیل این مشکل می تواند به خاطر گیر کردن مانعی در جلوی حسگر باشد. مورد دیگری که می تواند موجب باز و بسته نشدن درب شود، وجود اشکال و ایراد در کنترل از راه دور درب است. احتمال دارد که کنترل از راه دور (ریموت درب) نیاز به باتری جدید داشته باشد.

اگر با تعویض باطری مجددا مشکل ریموت کنترل از راه دور رفع نشد، احتمال دارد ضربه خورده باشد یا برد داخلی آن شکسته باشد. در این صورت باید اقدام به تعمیر و یا تعویض کنترل از راه دور نمود.  یکی دیگر از مراحل عیب یابی باز و بسته نشدن درب  می تواند به خاطر این باشد که درب فرو رفته است. فرو رفتگی درب به این معنی است که درب به صورت ناهموار آویزان شده است و باید جدا شده و مجددا تراز شود. در بیشتر موارد دلیل خراب شدن درب و باز و بسته نشدن آن به خاطر تراز نبودن در و ناهمواری های ایجاد شده است.

  • بروز مشکل در ترمز درب

یکی دیگر از مشکلاتی که در درب های سریع صنعتی ممکن است رخ بدهد، معیوب شدن فنرهای معیوب کنار پرده های درب است. این امر موجب بروز برخی مشکلات در ترمز درب می شود. در صورت مشاهده ی کوچکترین مشکلی در ترمز درب سعی کنید که هر چه سریع تر اقدام به تعمیر آن نمایید. چون ممکن است موجب بروز صدمات و حوادث ناگواری شود.  تعمیر کاران غیر حرفه ای و آموزش ندیده می توانند موجب بدتر شدن اوضاع ترمز درب شده و وضعیت را بدتر کنند. برای همین خاطر اگر متوجه مشکلی شدید با برای تعمیر درب سریع صنعتی با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید تا هر چه سریع تر برای تعمیر درب در محل حاضر شوند.

  • شنیدن صداهای غیر معمول

شنیدن صدای جیر جیر و یا سایر صداهای غیر معمول یکی دیگر از مشکلات درب های صنعتی است که نیاز به تعمیر درب سریع صنعتی دارد. وقتی درب سریع صنعتی دارای این مشکل است، در زمان باز و بسته شدن درب با سرعت بالا، صدای خراش و یا جیر جیر ایجاد می کند. در این حالت درب های سریع صنعتی نیاز به تمیز کاری و روغن کاری دارند. همین طور ممکن است  صدای خراش ایجاد شده از درب ها، به خاطر کثیف شدن کناره ی پرده ی درب باشد. باید اطمینان کافی را از تمیز بودن بودن کناره ها حاصل کرد.

همین طور باید تمامی زباله ها و آلودگی های موجود را از بین ببرید. یک نکته ی مهمی که در مورد تمیز کردن درب سریع صنعتی وجود دارد، این است که به هیچ عنوان از مواد شیمیایی خشن برای تمیز کردن درب ها استفاده کنید. دلایل دیگری هم می توانند برای این که چرا یک درب با سرعت بالا صدا های بلند تولید می کنند، وجود داشته باشند.

  • فرسودگی قطعات

با گذر زمان و یا مکان قرار گیری درب سریع صنعتی که ممکن است در دما یا محل خوبی در بعضی موارد نصب نشده باشند ممکن است قطعات خراب یا فرسوده باشند در این موارد تکنسین و تعمیرکاران مجرب در این حوزه می توانند قطعه مورد نظر را تشخیص و آن را رفع کند که آن هم از مهارت و استعداد بالایی باید برخوردار باشند. پس حتما عمر و مکان مناسب درب سریع صنعتی خود را دریابید. و حتما با بروز کوچک ترین مشکل به متخصص و تکنسین مربوطه تماس بگیرید.

مراحل تعمیر درب سریع صنعتی

خسارت ناشی از ضربه

به دلیل استفاده ی مکرر و بی پایان وسایل نقلیه به داخل و خارج، احتمال  دارد که درب سریع صنعتی دچار مشکلاتی شده و نیاز به تعمیر درب سریع صنعتی داشته باشد. مشکلات ایجاد شده به دلیل جریان بی پایان تردد ماشین ها به داخل و خارج می تواند شامل فرورفتگی هایی بر روی قاب درب و لبه ی پرده باشد. یا احتمال دارد که درب با آسیب های ضربه مواجه باشد. برای تعمیر درب سریع صنعتی باید درب را دوباره تراز بندی کرده و فرورفتگی ها را تعمیر کرد. چون در غیر این صورت فرورفتگی ها می تواند بر روی مکانیزم چرخش درب تاثیر گذاشته و در برخی موارد موجب چسبیدن آن در یک موقعیت شود.

از کار افتادن سنسورها

امروزه با پیشرفت در زمینه ی علم و تکنولوژی، بیشتر درب ها به جای کلید با کنترل از راه دور باز و بسته می شوند. اکثر درب های پرسرعت دارای یک سنسور الکترونیکی در پایس مسیر هستند که موجب می شود عابران پیاده از ایمنی کافی برخوردار باشند. این سنسور از بسته شدن درب بر روی کسی و له شدن آن جلوگیری به عمل می آورد. برای همین خاطر اگر چیزی مانع دید سنسور شود، ممکن است سنسور مسدود شده و به صورت غیر اصولی رفتار کند. این امر باعث می شود که درب در همان موقعیت گیر کند، چون سنسور فکر می کند که کسی از زیر آن عبور می کند. در این حالت نیاز به تعمیر درب سریع صنعتی می باشد. تعمیرکاران در بیشتر اوقات بعد از انجام بررسی های لازم با این موضوع مواجه می شوند که یک تار عنکبوت موجب گیر کردن صفحه سنسور شده است یا ژاکت کسی در راه آویزان شده است.

خارج شدن درب از مسیر خود

 اگر مسیرهای درب خمیده و یا منحرف شوند ممکن است حرکت درب هم به صورت ناهموار بوده و موجب شود که درب در زمان حرکت از مسیر خود خارج شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید تعمیرکار در زمان تعمیر درب سریع صنعتی، به این موضوع دقت کند که آیا پرده درب به صورت یکنواخت آویزان شده است یا نه. اگر مسیر درب خمیده و منحرف شود، درب به طور ناهموار حرکت کرده و یا به صورت کلی از متوقف می کند و کار نمی کند. حتی در برخی موارد اگر تعمیر درب سریع صنعتی به موقع انجام نشود، ممکن است از مسیر خود خارج شود.  

سوختن موتور

موتور درب ممکن است به مرور زمان فرسوده شده و خراب شود. در این صورت  باید درب را از حالت فعال خارج نمایید تا در اولین فرصت یک متخصص فنی  آن را تعمیر کند.

قطع منبع برق

در برخی اوقات علت باز و بسته نشدن درب های سریع صنعتی، می تواند به خاطر این باشد که دکمه ی درب بر روی وضعیت خاموش قرار گرفته شده باشد. باید بررسی های لازم را در این راستا کرده و مطمئن شوید که دکمه در روی حالت روشن قرار دارد. با وجود روشن بودن دکمه، اگر موتور همچنان درب را باز و بسته نکرد، باید منبع برق درب را تست کنید تا مطمئن شوید که مشکل از آن نیست. در صورتی که مشکل از منبع برق نبود، باید با یک فنی کار تماس حاصل نمایید.

ساییدگی و پارگی

تعمیر درب سریع صنعتی در مواقعی که درب دچار پارگی و یا ساییدگی شده باشد، الزامی است. به دلیل استفاده ی مداوم و روزمره ممکن است درب ها دچار ساییدگی و یا پارگی شوند. این مورد معمولا به خاطر این اتفاق می افتد که خاک یا گرد و غبار در داخل مسیرها جمع شده باشد. اجزای داخلی درب ها هم می توانند مثل فنرها زنگ بزنند و سفت شوند. درب ها هم مانند دیگر تجهیزات ممکن است به مرور زمان و استفاده ی مکرر، فرسوده شده و از کار بیفتند.

هزینه تعمیر درب سریع صنعتی

در مواقعی که درب سریع صنعتی گیر کرده باشد و یا شکسته شود، تعمیر سریع و به موقع آن بسیار حائز اهمیت است. چون هر اندازه درب غیر فعال بماند، ایمنی و عملکرد آن بیشتر به خطر می افتد. شکستن درب موجب اتلاف زیاد سرما و گرما و انرژی محیط کار شده و از آن جایی که محصولات کارگاه های صنعتی باید از درب ها خارج شده و به دست مشتریان برسند، موجب افت بهره وری در کسب و کارها می شود. هزینه تعمیر درب سریع صنعتی بستگی به لوازم و تجهیزات به کار رفته در زمان تعمیر دارد.

اگر قبلا مشکلی را در درب سریع تجربه کرده باشید، در صورت بروز مجدد آن سعی نکنید که خودتان اقدام به برطرف کردن آن نمایید. چون ممکن است کار را از اینی که هست پیچیده تر کنید. در چنین مواقعی تعمیر درب سریع صنعتی خود را به تعمیرکاران حرفه ای و تکنسین های مجرب در این زمینه بسپارید. به طبع تعمیر درب سریع صنعتی به وسیله ی تعمیرکاران حرفه ای موجب تضمین عملکرد موثر و طولانی مدت درب پرسرعت می شود.

 برای کاهش هزینه تعمیر درب سریع صنعتی، توصیه می شود که درب های پر سرعت خود را به صورت مرتب و دوره ای به وسیله ی تکنسین های حرفه ای در این زمینه سرویس کنید. سرویس دوره ای درب های سریع صنعتی می تواند موجب کاهش مشکلات درب شود. درب های سریع صنعتی مانند دیگر تجهیزات و لوازم برقی برای افزایش طول عمر و جلوگیری از پرداخت هزینه های گران قیمت اضطراری نیاز به خدمات و نگهداری دارند. 

«سوالات متداول»

دلیل ایجاد مشکل در باز و بسته شدن درب سریع صنعتی چیست؟

زمانی که باز و بسته شدن درب سریع صنعتی به مشکل بر برخورد باید در اولین فرصت اقدام به تعمیر درب سریع صنعتی نمود. چون ممکن است از ایمنی کافی برخوردار نباشد. علاوه بر آن موجب اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی شود. دلیل ایجاد مشکل در باز و بسته شدن درب سریع صنعتی می تواند به دلیل وجود ناهمواری هایی در درب و یا پرده هایی که درب را نگه می دارند، باشد. تعمیر درب سریع صنعتی را به هیچ عنوان به دست تعمیرکار ناشی ندهید، چرا که تعمیر آن نیاز به مهارت و تبحر بالایی دارد.

احتمال دارد که خرابی درب سریع صنعتی به دلیل بی کیفیت بودن پنل ها و یا یراق ها باشد؟

از آن  جایی که برای پنل ها و یراق های استفاده شده در درب های سریع صنعتی از کیفیت بالایی برخوردار هستند، برای همین خاطر به هیچ عنوان در برابر وضعیت های گوناگون آب و هوایی و شرایط جوی فرسوده نمی شوند. این درب ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. ولی خوب با توجه به برندها و کارخانه های تولید کننده درب سریع صنعتی، کیفیت آن تغییر پیدا می کند.

برای رفع هر کدام از مشکلات و تعمیر درب سریع صنعتی چه باید کنیم؟

باید در اولین مرحله اقدام به بررسی اتصالات و یراق آلات درب کنید، بعد از کسب اطمینان از وصل بودن آن، موانع موجود در مسیر را رفع کنید. در صورت نیاز اقدام به تعویض باتری ریموت کرده و یا کلید خلاص را بررسی کنید.  اگر بعد درب به وسیله ی سیستم کنترل از راه دور باز نمی شود، حتما فیوز را چک کنید.

1

تماس با شرکت

شما می‌تونید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

بررسی مشکل و یا نصب

تعمیرکاران و نصابان اعزامی پس از بررسی وسیله با ابزار و تجربه، علت و یا علل مشکل را تشخیص می‌دهند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار تعمیر وسیله شما در محل و یا دفتر تعمیرگاه انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

تعمیرکاران و نصابان نیکو درب پس از تعمیر و یا نصب دَر مورد نظر و تست آن، آن را صحیح و سالم تحویل شما می‌دهد.