مرکز تخصصی تعمیر درب سکشنال

امروزه با پیشرفت در فناوری، تنوع درب‌ها بسیار گسترش یافته است. درب سکشنال به عنوان پدیده ای نو برای ساختمان های مدرن از کاربرد بسیار بالایی برخوردار می باشد. این درب ها به دلیل مکانیزم خاص و مزایایی که دارند، در ایران بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته شده است. درب های سکشنال متشکل از چندین پنل آلومینیومی و یا پلی کربنات هستند که از طرحی نو برای باز و بسته شدن کرکره استفاده می کنند. این کرکره ها به وسیله ی لولاهای فولادی به همدیگر وصل می شوند و اکثرا از این درب ها به عنوان درب پارکینگ استفاده می کنند. به دلیل نحوه ی باز و بسته شدن این درب ها، به آن ها درب زیر سقفی هم گفته می شود.

متخصصان نیکو درب آماده خدمات تعمیر درب سکشنال شما در هر روز و ساعت می باشد.

  • تعمیر چشمی درب سکشنال
  • تعمیر اتصالات درب سکشنال
  • تعمیر موتور درب سکشنال
  • تعمیر ریموت درب سکشنال
  • تعویض و یا تعمیر انواع قطعات
  • تعمیر متعلقات درب سکشنال
درب سکشنال

به مشکل خوردید؟
با ما تماس بگیرید..

بررسی درب سکشنال

قبل از بررسی تعمیر درب سکشنال بهتر است توضیحی مختصر از این که درب سکشنال چیست و چه مزایای دارد، داشته باشیم. امروزه با پیشرفت در فناوری، تنوع درب ها بسیار گسترش یافته است. درب سکشنال به عنوان پدیده ای نو برای ساختمان های مدرن از کاربرد بسیار بالایی برخوردار می باشد. این درب ها به دلیل مکانیزم خاص و مزایایی که دارند، در ایران بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته شده است. درب های سکشنال متشکل از چندین پنل آلومینیومی و یا پلی کربنات هستند که از طرحی نو برای باز و بسته شدن کرکره استفاده می کنند. این کرکره ها به وسیله ی لولاهای فولادی به همدیگر وصل می شوند و اکثرا از این درب ها به عنوان درب پارکینگ استفاده می کنند. به دلیل نحوه ی باز و بسته شدن این درب ها، به آن ها درب زیر سقفی هم گفته می شود. عملکرد درب های سکشنال بسیار راحت بوده و در برابر آب از عایق بندی ایمنی برخوردار هستند. از جمله مزایای این درب ها در زیباسازی نمای ساختمان است. این درب ها از درب های کرکره ای بهتر هستند، چون در ابعاد گوناگون می توان طراحی کرد. این درب ها از پنل های متعددی ساخته می شود، برای همین خاطر در صورت بروز خرابی، به راحتی پنل های قابل تعویض می باشند. البته در صورت عدم راه اندازی و نصب صحیح، درب سکشنال به خوبی عمل نخواهد کرد و در همین راستا هم امنیت آن کاهش می یابد.

آیا نیاز به تعمیر درب سکشنال خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید…

رایج ترین مشکلات درب سکشنال

  • خراب شدن فتوسل یا چشمی درب

یکی از اصلی ترین مشکلات رایج درب سکشنال در خرابی چشمی درب است. تمامی درب های اتوماتیک دارای سنسور چشمی هستند. این سنسورها قابلیت شناسایی و تشخیص افراد و اشیا را در مسیر باز و بسته شدن دارند.  وظیفه ی اصلی این سنسور ها در جلوگیری از پایین آمدن درب در مواقعی که فردی یا جسمی در مسیر قرار دارد، می باشد.

  • خراب شدن ریموت کنترل

برای رفع این مشکل باید در ابتدا جعبه چراغ ریموت مورد بررسی قرار گرفته شود. اگر ریموت کنترل درب سکشنال خراب باشد، چراغ آن کم رنگ تر از رنگ گذشته خواهد شد و به مرور زمان روشن نمی شود. در این صورت ریموت کارایی خود را از دست می دهد. دومین کار برای بررسی خرابی ریموت، کنترل باتری آن است. چون در طول زمان، باتری ریموت ضعیف می شود و با تعویض آن می توان مشکل درب سکشنال را حل کرد.

  • قطعی برق یا سیم های اتصال

باید از اتصال موتور درب سکشنال به پریز برق، اطمینان کافی را حاصل کرد. این درب ها به وسیله ی نیروی برق و موتور کار می کنند و در صورت قطع برق، ممکن است به مشکل بر بخورند.

  • از کار افتادن جک

یکی دیگر از مشکلات رایج این درب ها در، از کار افتادن جک است و در این مواقع نیاز به تعمیر درب سکشنال می باشد. در صورت مواجه شدن با مشکل خرابی جک باید برای تعمیر آن اقدام کنید. در برخی مواقع جک درب قابل تعمیر نمی باشد و کاملا از کار می افتد و باید عوض شوند. تعویض جک کار سختی بوده و نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای در این زمینه می باشد.

  • خرابی یا پاره شدن سیم بکسل

خرابی یا پاره شدن سیم بکسل یکی دیگر از مشکلات رایج درب های سکشنال می باشد. این مشکل به خاطر شکستن فنر پیچشی اتفاق می افتد. خرابی یا پاره شدن سیم بکسل ممکن است عواقب بدی در پی داشته باشد. حتما باید پی گیر خرابی سیم بکسل درب های سکشنال باشید، چون می تواند منجر به آسیب رساندن به اتومبیل ها در هنگام رد شدن شود. برای رفع این مشکل در اولین فرصت برای تعمیر درب سکشنال خود از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

  • ایراد موتور

یکی دیگر از مشکلات رایج درب های سکشنال در خرابی یا قفل شدن موتور درب می باشد. از آن جایی که درب ها بدون حرکت موتور کار نمی کنند باید در صورت بروز کوچکترین مشکل در آن، اقدام به تعمیر درب سکشنال نمود. زمانی که در عملکرد موتور درب سکشنال با مشکل مواجه شدید، باید در ابتدا اتصالات برق را چک کنید، و در صورت روشن بودن موتور مطمئن شوید که چیزی مانع از حرکت درب نمی شود. اگر با ایرادات ظاهری، مشکل درب رفع نشد، برای تعمیر درب سکشنال باید از یک سرویس کار حرفه ای کمک بگیرید.

  • خارج شدن درب از ریل

ریل ها همان نوارهای فلزی بلندی می باشند که یک مسیر واحد را برای حرکت درب تعیین می کنند. این ریل ها موجب می شوند که درب هنگام حرکت از مسیر اصلی خود خارج نشود. زمانی که درب از ریل خارج شود، درب به درستی حرکت نمی کند. در این صورت برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار راهنمایی خواست.  تعمیرکار می تواند ریل و شیار درب را بررسی کرده و موجب تعمیر درب سکشنال شود. ریل های درب یکی از حساس ترین قسمت های درب سکشنال به حساب می آیند و در صورت بروز مشکل باید خیلی سریع به وسیله کارشناس حرفه ای برطرف شود.

مراحل عیب یابی و تعمیر درب سکشنال

قبل از تعمیر درب سکشنال، باید اقدام به عیب یابی درب سکشنال نمود. برای چک کردن عملکرد این درب ها می توان یک بازرسی چشمی انجام داد، به این صورت که در داخل ساختمان قرار گرفته و درب را ببندید، تمامی فنرها، کابل ها و لولاها را به دقت بررسی کنید. در صورت مواجه شدن با هر نوع کابل فرسوده یا سیم پوسیده حتما آن را تعویض کنید، اگر دیدید قطعه ای شل شده و در زمان حرکت، تکان های شدیدی می خورد، مشکل آن را رفع کنید.

باز نشدن درب با زدن دکمه ریموت

این ایراد ممکن است به دلیل شکستن فنر بالانس باشد. چون در این حالت، موتور وزن زیادی را متحمل می شود و درب حرکت نمی کند. تعویض فنر بالانس کار پر خطری بوده و باید از یک تکنسین حرفه ای کمک خواست.

درب سکشنال در زمان باز و بسته شدن متوقف شده و تغییر جهت می دهد

در این مرحله از عیب یابی، باید موتور را خلاص کرده و درب را به صورت دستی حرکت دهید تا از بالا و پایین رفتن درب مطمئن شوید. اگر درب به راحتی از ریل ها حرکت کرد، احتمالا نیاز به تنظیم آنتی کراش در مدار فرمان دارد. اما اگر به راحتی حرکت نکرد، ممکن است این مشکل به خاطر گیر کردن چرخ ها در ریل و یا تنظیم نبودن فنر و قرار گرفتن جسمی در مسیر حرکت باشد. در صورت مواجه شدن با این مشکل باید از یک تعمیرکار حرفه ای برای رفع آن کمک خواست.

درب سکشنال کامل تا انتهای مسیر می رسد ولی موتور همچنان کار می کند

در صورت بروز این مشکل، ممکن است میکرو سوئیچ یا انکودر موتور تنظیم نباشد. در این صورت موتور بعد از رسیدن به انتهای مسیر موجب برعکس شدن درب می شود. این  ایراد به دلیل وجود سیستم آنتی کرش می باشد و حتما باید میکروسوئیچ تنظیم شود.

نحوه خلاص کردن موتور درب

در صورت مواجه شدن با کوچکترین ایرادی در عملکرد درب، باید از وصل بودن برق ورودی مطمئن شوید. برای این که قطع بودن برق مانع از رفت و آمد وسایل نقلیه نگردد، از طناب خلاص کن که در کنار موتور درب وجود دارد، استفاده می شود. با پایین کشیدن آن می توانید موتور را خلاص کرده و درب را با دست باز و بسته کنید. 

درب باز می شود ولی بسته نمی شود

در این صورت به احتمال خیلی زیاد مشکل از سنسور ایمنی می باشد. باید در مرحله ی اول عیب یابی، از تمیز بودن سنسورها اطمینان کافی را داشته باشید و این که دقت کنید، جسمی بین سنسورها نباشد. برای تست کردن فتوسل، دستتان را بین سنسور تکان دهید تا متوجه شوید که سنسور صدای تیک تیک می دهد یا نه، اگر صدا داد چشمی سالم است و مشکل از سیم خروجی می باشد. اگر صدای تیک تیک نداد، در این صورت مشکل از فتوسل است و باید به وسیله ی تعمیرکار مورد بررسی و رفع عیب گردد.

 

کاربرد-درب-سکشنال

کاربرد درب سکشنال

درب سکشنال یا چند تکه از پنل های متعدد ساخته شده است. این پنل ها می تواند به صورت پنل های افقی و  یا پنل های مستطیل شکل باشد. تنوع طرح و رنگ در درب های سکشنال بسیار زیاد است. شما می توانید طرح و رنگ درب سکشنال را مطابق با نمای ساختمان، دیوار و یا درب های ورودی داخل ساختمان انتخاب کنید.  سیستم عملکرد درب های چند تکه به صورتی است که با کمک موتور و فنرهای مخصوص پنل ها به سمت بالا کشیده شده و در ریز سقف به صورت نود درجه قرار می گیرند. صدای بسیار کم هنگام باز و بسته شدن، ایمنی بالا، عایق بندی بسیار مناسب و حرکت نرم و روان در این درب های قابل توجه است. یکی از مزیت های مهم درب های سکشنال امکان تعبیه پنجره و درب نفر رو در میان آن است. بنابراین در واحدهای صنعتی و یا مجتمع هایی که از درب های بزرگ سکشنال استفاده می کنند، امکان در نظر گرفتن پنجره و یا درب به آسانی وجود دارد.

درب های چند تکه فضای بسیار کمی اشغال می کند به طوری که در پارکینگ و یا انبار می توان از فضای پشت درب برای پارک خودرو و یا انبارش استفاده نمود. این درب ها در مواقعی که سقف کوتاه است مانند پارکینگ مجتمع های مسکونی به صورت زیر سقفی و با زاویه نود درجه باز و بسته می شوند. در انبارها و سوله های مرتفع درب های سکشنال به صورت عمودی بالا و پایین می رود.

مراحل تعمیر درب سکشنال

تست تعادل

در این مرحله باید درب را ببندید و سیستم را قطع کنید. بعد درب را به صورت دستی بلند کرده و یکنواخت و آرام بالا ببرید. اگر باز باقی بماند و یا به سختی و با فشار باز شد، در آن صورت درب شما از تعادل خارج شده است و باید سریعا مورد بررسی قرار بگیرد.

Sectional-door
درب-سکشنال22

روغن کاری قطعات متحرک

روغن کاری قطعات باید به طور مرتب انجام شود. باید دقت کنید که اجزای پلاستیکی مانند تیغه ها و غلطک را به هیچ عنوان روغن کاری نکنید. انجام این کار را بهتر است به افراد متخصص و با تجربه بسپارید.

انجام آزمایش مکانیزم معکوس

درب های جدید سکشنال از سیستمی به نام مکانیزم معکوس برخوردار هستند که برای تست این مکانیزم باید یک قطعه چوب را بر روی کف در مقابل مسیر عبور گاراژ قرار دهید. در صورتی که درب گاراژ به محض لمس آن جهت حرکت را عوض نکرد، مکانیزم معکوس درب شما دچار مشکل شده و باید تعویض گردد.

درب-سکشنال-11
درب-سکشنال-66

مشکلات تراز نبودن درب کرکره

در صورت تراز نبودن درب کرکره ممکن است فشار زیادی بر روی درب ایجاد شود. چون درب نمی تواند در زمان باز شدن وزن یکسانی را بر روی فنر و جک های کرکره برقی تقسیم کند. اگر درب به درستی تراز نشود، در زمان قطع برق برای باز و بسته کردن درب به صورت دستی، دچار مشکل خواهید شد. اگر تراز درب به صورت اصولی باشد، درب در نهایت تعادل و با انرژی کمتری باز و بسته می شود.

هزینه تعمیر درب سکشنال

هزینه ی تعمیر درب سکشنال تحت تاثیر عوامل مختلف و گوناگونی قرار می گیرد. از جمله عوامل تعیین کننده هزینه  ی تعمیر درب سکشنال، در قطعات مورد استفاده در زمان تعمیر می باشد. البته برند و شرکت سازنده ی قطعات مورد نیاز برای تعمیر هم در میزان هزینه ی تعمیر درب سکشنال بی تاثیر نمی باشد. به طبع استفاده از برندهایی که اقدام به تولید قطعات مرغوب تری می کنند، به دلیل کیفیت بالای محصول خود، قیمت بیشتری خواهند داشت.  از آن جایی که موتور دستگاه نقش مهمی را در عملکرد آن دارد، بالاترین میزان هزینه برای تعمیر درب سکشنال مربوط به تعمیر موتور آن است. البته موتورهای مورد استفاده در درب سکشنال از انواع و برند های مختلفی برخوردار هستند که همین امر می تواند موجب تفاوت در قیمت ها شود. با در نظر گرفتن وزن درب، قدرت موتور انتخاب می شود و هر اندازه موتور درب قوی تر باشد، قیمت آن بیشتر می شود. البته اگر درب های سکشنال از انجام سرویس های دوره ای  و منظم به وسیله ی تکنسین های مجرب برخوردار باشند، به طبع هزینه ی استهلاک درب  کاهش پیدا می کند و طول عمر آن افزایش می یابد.

«سوالات متداول»

تعمیر درب سکشنال به چه صورت است؟

به دلیل این که درب سکشنال از چند پنل ساخته شده است، در صورت بروز مشکل در هر قسمت، پنل آن قسمت جدا می شود.

درب سکشنال بیشتر در کدام قسمت به کار برده می شود؟

این درب ها به دلیل مکانیزم خاصی که دارند، مناسب برای درب پارکینگ هایی که از نظر فضا و ارتفاع سقف محدود هستند، می باشد.

مقاومت درب های سکشنال در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی چگونه است؟

به دلیل پنل های فولادی که در این درب ها به کار رفته است، ساختار کلی درب با رنگ های الکترواستاتیک پوشش داده شده  و همین امر موجب شده تا این درب ها در مقابل هرگونه شرایط آب و هوایی مقاوم باشند.

1

تماس با شرکت

شما می‌تونید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

بررسی مشکل و یا نصب

تعمیرکاران و نصابان اعزامی پس از بررسی وسیله با ابزار و تجربه، علت و یا علل مشکل را تشخیص می‌دهند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار تعمیر وسیله شما در محل و یا دفتر تعمیرگاه انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

تعمیرکاران و نصابان نیکو درب پس از تعمیر و یا نصب دَر مورد نظر و تست آن، آن را صحیح و سالم تحویل شما می‌دهد.