تعمیر راهبند اتوماتیک

از آنجا که راهبند اتوماتیک حفظ عبور و مرور در هر ساختمان و یا فروشگاهی را دارد بهتر است برای تعمیر راهبند اتوماتیک از شرکت های معتبر که تکنسین های حرفه ای و مطمئن را دارند استفاده کنید. 

مرکز خدمات و تعمیرات نیکو درب همه مدل های راهبند های برقی را تعمیر و خدمات دهد و از نظر شما نگرانی جهت تامین قطعات و عدم تعمیر راهبند برقی خودتان نخواهید داشت.

تعمیر راهبند اتوماتیک و عیب یابی آن مربوط به متخصصین حرفه ای است هر فرد بی تجربه نمی تواند به راحتی تعمیر راهبند برقی را انجام دهد. این تعمیرات نیاز به استفاده از دستگاه های دقیق عیب یابی و آموزش های قبلی دارد اما می توانید در مواقع اضطراری کارهایی مانند خلاص کردن راهبند یا خاموش کردن موتور را انجام دهید.

  • تعمیر سنسور راهبند اتوماتیک
  • تعمیر موتور راهبند اتوماتیک
  • تعمیر برد ریموت کنترل راهبند اتوماتیک
  • تعمیر میله های راهبند اتوماتیک
  • تعویض و یا تعمیر انواع قطعات
  • تعمیر متعلقات راهبند اتوماتیک
تعمیر-راهبندهای-اتوماتیک

به مشکل خوردید؟
با ما تماس بگیرید..

تعمیرات-راهبندهای-اتوماتیک1

بررسی تعمیر راهبند اتوماتیک

تعمیر راهبند اتوماتیک باید در صورت بروز کوچکترین ایرادی، انجام شود. چون در صورت غفلت در مورد این موضوع و تاخیر در انجام آن ممکن است موجب ایجاد آسیب های جبران ناپذیر زیادی شود. برای نظم بخشیدن و کنترل سرعت وسایل نقلیه در مکان های عمومی و شلوغ از راهبند اتوماتیک استفاده می شود. راهبند اتوماتیک، وظیفه ی حفظ عبور و مرور را در هر ساختمان و فروشگاه بر عهده دارد. راهبند مانع عبور و خروج هرگونه وسیله ی نقلیه تا زمانی که نگهبان اجازه عبور بدهد، می شود و از آن برای ساماندهی رفت و آمد ها به مکان های شلوغ نظیر بازار، پاساژ، کارخانه ها و ادارات و استفاده می شود. حتی در مواقع خروج از شهرها در زمان پرداخت عوارضی هم از راهبند برای کنترل تردد وسایل نقلیه استفاده شده است.

تعمیرات-راهبند2

آیا نیاز به تعمیر راهبند اتوماتیک خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید…

رایج ترین مشکلات راهبند اتوماتیک

  • موتور راهبند کار می کند ولی بازو راهبند حرکت نمی کند

اول باید فیوز و برق چک شود. بعد بررسی شود که ریموت کنترل به گیرنده ی رادیویی وصل باشد. بعد باتری ها را چک کرده و در صورت نداشتن شارژ آن ها را تعویض کنید. بعد ولتاژ ورودی را بررسی کنید تا هیچ گونه نوسان و اختلالی نداشته باشد. سنسور چشمی را پاک کنید چون ممکن است بر اثر گرد و اک و آلودگی چشمی پوشانده شود. همین طور از  عملکرد صحیح سنسور چشمی  مطمئن شوید.  

  • باز راهبند بعد از کمی بالا یا پایین آمدن می ایستد

احتمال دارد که رابط انکودر به خوبی وصل نشده باشد.

  • بازو راهبند به صورت کامل در حالت عمودی و یا افقی خود قرار نمی گیرد

باید دیپ زاویه بالایی چک شود و تنظیم آن به درستی صورت بپذیرد. میله اتصال باید چک شود و بازو راهبند را باید در حالت افقی و عمودی بررسی کرد. محدوده حرکت بازو کانکتور حد بازو چک شود.

  • بازو راهبند در زمان رسیدن به زاویه ی 45 درجه به صورت اتوماتیک مجددا به سمت بالا می رود

در این صورت احتمالا بازو روی راهبند به درستی نصب نشده و یا طول بازو بسیار کوتاه است. احتمال دارد سرعت دیپ با سرعت راهبند یکی باشد. اگر از رله هوشمند برای اندازه گیری جریان استفاده شده باشد، دکمه ی دیپ سوییچ را 3 تا 6 ثانیه چک کنید.

مراحل عیب یابی راهبند اتوماتیک

تعمیر راهبند اتوماتیک به دلیل قسمت های مختلفی که دارد، بسیار مهم است. چون در صورت عدم تعمیر ممکن است عواقب بدی داشته باشد.
از جمله مراحل عیب یابی راهبند اتوماتیک به شرح زیر هستند:

چک کردن فیوز برق ورودی   

اولین قدم برای تعمیر راهبند اتوماتیک و عیب یابی آن، بررسی برق ورودی و فیوز برق می باشد. باید مسیر انتقال برق را به سیستم راهبند اتوماتیک بررسی کرده و از سالم بودن آن اطمینان کافی را به دست بیاورید.

بررسی ریموت کنترل ها

دومین مرحله برای عیب یابی و تعمیر راهبند اتوماتیک، بررسی ریموت کنترل های راهبند اتوماتیک می باشد. اگر در زمان فشار دادن دکمه ی ریموت، چراخ کوچک آن روشن شد، مشکل از ریموت نمی باشد. در غیر این صورت باید در اولین فرصت اقدام به تعویض باتری ریموت کرد. اگر مجددا مشکل رفع نشد باید با کارشناسان متخصص تماس حاصل کنید. احتمالا ریموت به دلیل رسیدن رطوبت به آن و یا ضربه خوردن دچار مشکل و ایراد شده باشد و باید ریموت به کل تعویض گردد.

بررسی سنسور راهبند اتوماتیک

یکی از قسمت هایی که باید در مرحله ی عیب یابی به عملکرد آن دقت کرد، سنسور یا همان فتوسل راهبند اتوماتیک است. در برخی موارد ممکن است سنسورها ضعیف شده باشند و تشخیص این موضوع تنها به وسیله ی تعمیرکاران و کارشناسان حرفه ای انجام می پذیرد.

برخورد با ماشین

در برخی موارد ممکن است ایراد راهبند به دلیل برخورد وسیله ی نقلیه با آن باشد. از آن جایی که جنس بازوی راهبند از آلومینیوم است، در صورت وارد شدن فشار ممکن است آسیب ببیند. باید دقت کنید که فشار به قسمت های حساس سیستم وارد نشود. در این صورت تنها راه تعمیر راهبند اتوماتیک، تعویض باز است.

«عیب یابی و تعمیر راهبند اتوماتیک»

انواع راهبند

میله راهبند بالا می رود ولی پایین نمی آید

قبل از تعمیر راهبند اتوماتیک باید بررسی کنید که در زمان فشردن دکمه ی باز و بسته شدن راهبند، موتور آن شروع به کار می کند یا نه. در صورتی که هیچ صدایی از موتور نیاید، به احتمال زیاد مشکل از سنسور چشمی راهبند است.

میله در زمان بالا و پایین رفتن صدا می دهد

در زمانی که فنر تعادل به درستی تنظیم نشده باشد، این مشکل اتفاق می افتد. در این مواقع برای تعمیر راهبند اتوماتیک باید فنر تعادل را تنظیم کرد، برای تنظیم کردن آن هم باید در ابتدا راهبند را خلاص کرده و میله ی راهبند را تا زاویه 45 درجه با کمک دست بالا ببرید. بعد در همین حالت میله را رها کرده تا فنر تعادل میله بتواند میله را در زاویه ی 45 درجه به صورت ثابت نگه دارد.

راهبندهای اتوماتیک
Traffic-Barrier-Leeds

برق رفته و باید راهبند را بالا داد

تا مسیر برای خروج ماشین ها باز شود

در این صورت باید از اهرم خلاص کن استفاده کرد. در مدل های متفاوت این راهبند، یک کلید خلاص کن وجود دارد که با استفاده از آن می توان بازو را آزاد کرد. برای خلاص کردن راهبند البته می توان در برخی مدل ها از آچار مخصوص استفاده کرد. باید آچار را در محل مربوطه قرار داده و آن را  بچرخانید
راهبند خلاص می شود و میله راهبند را می توان با دست حرکت داد.

 

میله راهبند بالا رفته ولی موتور خاموش نمی شود

حد ابتدا و انتهای حرکت در راهبندهای اتوماتیک به کمک لیمیت سوئیچ ها تنظیم می شود. در صورتی که بعد از اتمام حرکت میله ی راهبند، موتور دستگاه خاموش نشود، دلیل آن این است که لیمیت سوئیچ های ابتدا و انتهای حرکت تنظیم نمی باشند. تعمیر راهبند اتوماتیک در صورت بروز این مشکل باید به وسیله ی تکنسین حرفه ای انجام شود.

 

Magnetic-Access-Pro-Barrier
boom-barrier-banner-1

میله راهبند در انتخاب حرکت پایین آمدن به پایه نگهدارنده ضربه می‌زند

به دلیل این که بیشتر راهبندها دارای عملکرد دو زمانه هستند، حرکت آن ها در مسیر ابتدایی و انتهایی به صورت آهسته است. انجام این تنظیمات و تعمیر راهبند اتوماتیک باید با حوصله و با دقت بیشتر به وسیله ی تکنسین های با تجربه و آشنا به اصول راه اندازی صورت بپذیرد.

میله ی راهبند در زمان پایین آمد حرکت غیر یکنواخت دارد

در برخی مواقع ممکن است میله ی راهبند به هنگام پایین آمدن یا بالا رفتن به صورت یکنواخت حرکت نکند، که به آن حرکت غیر یکنواخت گفته می شود. این مشکل به خاطر عدم تنظیم فنر تعادل دستگاه رخ می دهد.

barrier-gate-repair-service

هزینه تعمیر راهبند اتوماتیک

هزینه ی تعمیر راهبند اتوماتیک اولین سوالی است که در ذهن بیشتر مشتریان به وجود می آید. البته حق دارند که قبل از اقدام به تعمیر از هزینه ی آن خبر داشته باشند و بودجه ای برای تعمیر کنار بگذارند. هزینه ی تعمیر راهبند اتوماتیک به موارد و عوامل گوناگونی بستگی دارد. با توجه به قطعاتی که در زمان تعویض و تعمیر استفاده می شود، هزینه ی تعمیر متفاوت می باشد. از دیگر عوامل و موارد تاثیرگذار در قیمت و هزینه ی تعمیر راهبند اتوماتیک، قطعات جایگزین شده ی راهبند، برندهای قطعات و شدت خرابی راهبند می باشد. البته در برخی موارد ممکن است که طبق گارانتی شرکت مورد نظر، ضمانت 1 تا 3 ساله برای قطعات ارائه دهد و در صورت خراب شدن آن ها، هزینه ی آن را متقبل می شوند.

 در صورت  تعمیر راهبند اتوماتیک از طریق نمایندگی خدمات پس از فروش آن، اگر قطعه ی خراب شده دارای گارانتی باشد، هزینه ی آن برای شما محاسبه نمی گردد و فقط باید هزینه ی ایاب و ذهاب تعمیرکاران را به محل پرداخت کنید. در کل هزینه های بر اساس قیمت های روز متفاوت می شود و برای همین خاطر نمی توان قیمتی مشخص برای نوع خرابی در نظر گرفت. از راهبندهای اتوماتیک در مکان هایی استفاده می شود که  قصد مسدود کردن مسیر را به صورت کلی داشته باشیم. البته انواع راهبندهای اتوماتیک با توجه به شرکت های سازنده هم متفاوت می باشد. تجهیزات آن هم با توجه به شرکت تولیدی از قیمت متفاوت تری برخوردار خواهند شد.

با ما تماس بگیرید...

09129541480

 

«سوالات متداول»

صدایی که در زمان بالا و پایین رفتن میله می آید به خاطر چه چیزی می باشد؟

 بروز صدا در زمان باز و بسته شدن میله، بیشتر در راهبندهای هیدرولیک به گوش می رسد و دلیل آن هم عدم تنظیم فنر تعادل است. در این صورت فشار بسیار زیادی بر روی سیستم محرک راهبند و سیلندر ها وارد می شود. برای جلوگیری از فشار باید نیروی وارده به فنر را تنظیم کرده تا به تعادل برسانید. بعد از این کار صدای راهبند حتما قطع خواهد شد.

ریموت از فاصله ی دور عمل نمی کند ولی از فاصله ی نزدیک عمل می کند: دلیل این که ریموت از فاصله ی دور عمل نمی کند ولی از فاصله ی نزدیک عمل می کند، به خاطر ضعیف بودن باتری آن است. باید در اسرع وقت آن را تعویض نمایید.

راهبند بعد از پایین آمدن مجددا به صورت خودکار باز می شود: دلیل این مشکل می تواند به خاطر تنظیم نیرو در پایین ترین حد ممکن خود باشد. باید در اسرع وقت به وسیله ی تعمیرکار حرفه ای و تکنسین مجرب در این زمینه، پارامتر نیرو را تغییر داده و به توان مورد نظر برسانید.

دلیل نیمه باز شدن راهبند اتوماتیک چیست؟

در برخی موارد ممکن است که راهبند به صورت نیمه باز شود، در صورت مواجه شدن با این مشکل باید سریع تر اقدام به تعمیر راهبند اتوماتیک نمود. چون احتمال دارد که ماشین ها هنگام عبور به آن ها برخورد کنند و صدمات جبران ناپذیری را در پی داشته باشند.

راهبند اتوماتیک از انواع گوناگونی برخوردار است؟

راهبندهای اتوماتیک از دو جهت تقسیم می شود، اولی راهبند اتوماتیک افقی و دومی راهبند اتوماتیک عمودی است. همین طور با توجه به نوع موتور و سیستم داخلی هم از یکدیگر تفکیک می شوند.

1

تماس با شرکت

شما می‌تونید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

بررسی مشکل و یا نصب

تعمیرکاران و نصابان اعزامی پس از بررسی وسیله با ابزار و تجربه، علت و یا علل مشکل را تشخیص می‌دهند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار تعمیر وسیله شما در محل و یا دفتر تعمیرگاه انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

تعمیرکاران و نصابان نیکو درب پس از تعمیر و یا نصب دَر مورد نظر و تست آن، آن را صحیح و سالم تحویل شما می‌دهد.