_

نصب جک درب پارکینگی

_

جک پارکینگی وسیله ای است که روی درب لولایی نصب می شود. با نصب این دستگاه محکم و مکانیکی روی درب پارکینگ یا کارگاه، امکان تبدیل آنها به درب ریموتی را پیدا خواهید کرد. نصب جک درب پارکینگی به شما این امکان را می دهد در حالیکه داخل وسیله نقلیه خود نشسته اید، درب پارکینگ را باز و بسته کنید.

باز و بسته کردن درب در هنگام ورود و خروج، در گذشته یک معضل به شمار می رفت. امروزه اما سنسور های برقی و خودکار توانسته اند این مشکل را حل کنند. درب اتوماتیک به ساختمان های لوکس محدود نمی شود. در حال حاضر بیشتر مکان های عمومی و خصوصی، ساختمان های مسکونی، تجاری و... به این سیستم مجهز شده اند. ویژگی مشترک انواع مختلف درب اتوماتیک، داشتن یک جک است. این جک از داخل به درب متصل می شود. وجود این وسیله باعث می شود با فشردن ریموت، درب به وسیله سنسور باز و بسته شود.

جک درب پارکینگی
install parking jack
_

چرا نیکو درب

_
  • تکنسین ها و متخصصین نصب مجرب و حرفه ای
  • تضمین بهترین کیفیت و قیمت
  • اعزام نیرو به تهران و شهرستان ها در هر ساعت از شبانه روز
  • خدمات پس از نصب درب
  • پشتیبانی 24 ساعته

آیا نیاز به نصب جک درب پارکینگی خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید…

_

چرا نصب جک درب پارکینگی نیاز به

نصاب با تجربه دارد؟

_

تکنولوژی پیشرفته‌ی درب‌های اتوماتیک پارکینگ و طراحی ویژه‌ی جک درب‌ها برای عملکرد صحیح درب‌ها، نصب و تنظیم آن‌ها را بسیار تخصصی کرده است؛ به‌طوری که برای نصب آن‌ها دانش فنی و تخصصی همراه‌ با تجربه و مهارت کاری کافی ضروری است تا عملکرد جک دچار مشکل نشود و در طول مدت کارکرد خود مشکلی را از حهت باز و بسته شدن درب‌ها ایجاد نکند از همین رو نیاز به نصاب جک پارکینگ به صورت حرفه‌ای احساس می‌شود.

ویژگی‌های یک نصاب حرفه‌ای جهت نصب جک درب پارکینگی

وقت شناس بودن
حرفه‌ای بودن برای نصب انواع جک
انجام تنظیمات صحیح و اصولی جک، برد و درب پارکینگ
خبره بودن در انتخاب محل نصب به صورت دقیق و اصولی
منصف بودن نصاب جک پارکینگ و ارائه فاکتور خرید در انتهای کار (اگر وظیفه خرید وسایل نصب جک به عهده نصاب جک پارکینگ است)
استفاده از قطعات با کیفیت و مرغوب
در نظر گرفتن تمام نکات مهم حین نصب جک پارکینگ

نصاب-باتجربه-جک-پارکینگ
_

انواع جک درب پارکینگ

_
  • جک الکترو مکانیکی
  • جک هیدرولیکی
  • جک پنوماتیکی

امروزه انواع مختلفی از جک های درب پارکینگ، ساخته و روانه بازار شده است. جک های الکترومکانیکی، هیدرولیکی و پنوماتیکی ، سه نوع از جک های درب اتوماتیک هستند.

جک الکترومانیکی

در این میان، جک الکترومکانیکی پرفروش ترین و پرکاربرد ترین نوع است. این مدل جک در بیشتر شرکت های داخلی و خارجی تولید می شود. جک های الکترومکانیکی دارای سیستم چرخ دنده و گیربکس هستند که باعث باز و بسته شدن درب می شود.

جک هیدرولیکی

نوع دوم جک پارکینگی، از نوع هیدرولیکی است. تعداد قطعات این نوع جک معمولا کمتر از قطعات جک الکترومکانیکی است. جک های هیدرولیکی با روغن هیدرولیکی و براساس قوانین فیزیک کار می کند. فشار و جابجایی این روغن باعث جابجایی بازوها و حرکت در می شود. جک های هیدرولیکی در درب های بزرگ و سنگین و پرتردد کاربرد دارند و فشار روغن داخل جک باعث عمل کردن آنها می شود. جک های هیدرولیکی مزایای بسیاری دارد. از جمله قدرت بسیار بالا، توانایی کارکرد خوب، استهلاک پایین و امکان تردد نامحدود. این نوع جک برای تردد های بالا و درب های سنگین طراحی شده‌اند. تعمیر درب اتوماتیک هیدرولیک نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد و با استفاده از قطعات اصلی صورت می‌گیرد.

جک پنوماتیکی

جک پنوماتیکی نوع سوم جک درب پارکینگ است که با فشار هوا کار می کند. درب های اتوماتیک اولین بار در شکل پنوماتیکی ظاهر شدند. این نوع جک ها با مکانیزم بادی کار می کردند و بعدها جای خود را به تکنولوژی جدیدتر الکترومکانیکی و هیدرولیکی دادند. عملکرد جک پنوماتیکی فقط براساس هوای فشرده باد است. شیلنگ باد این هوا را به پورت های ورودی و خروجی منتقل می کند و تراکم فشار باد در پشت پیستون باعث حرکت جک می شود. کاربرد این نوع جک بیشتر برای مکان های مربوط مثل کارواش است و باز و بسته شدن آن توسط فشار مستقیم باد اتفاق می افتد.

جک درب پارکینگی
انواع جک درب پارکینگ
_

مراحل نصب کرکره برقی شامل چه مواردی می شود

_
  • ابتدا موقعیت پروژه و وضعیت نصب جک درب  را بررسی کنید

در ابتدای کار لازم است موقعیت و ساختار درب پارکینگ را در نظر بگیرید. محکم ترین جای درب، که اصطلاحا به آن کلاف درب می گویند، جایی است که باید بازوها روی آن نصب گردند. از طرف دیگر، برای نصب پایه های عقب در جای مناسب و حفظ زاویه ایده آل باید دیواره های کنار درب را بررسی کرد.

باز و بسته کردن درب در هنگام ورود و خروج، در گذشته یک معضل به شمار می رفت. امروزه اما سنسور های برقی و خودکار توانسته اند این مشکل را حل کنند. درب اتوماتیک به ساختمان های لوکس محدود نمی شود. در حال حاضر بیشتر مکان های عمومی و خصوصی، ساختمان های مسکونی، تجاری و... به این سیستم مجهز شده اند. ویژگی مشترک انواع مختلف درب اتوماتیک، داشتن یک جک است. این جک از داخل به درب متصل می شود. وجود این وسیله باعث می شود با فشردن ریموت، درب به وسیله سنسور باز و بسته شود.

  • مرحله کنده کاری برای آماده سازی دیواره های کنار درب

در برخی ساختمان های نو ساز، بیس پلیت روی دیوار کار شده. در غیر این صورت باید این پلیت را روی دیوار تعیبه کرد تا بتوان پایه عقب بازو جک پارکینگی را نصب نمود. بنابراین، در موارد بسیاری نیاز به مرحله کنده کاری است. در این مرحله، برای پایه عقب باید 20 سانتی متر از لولای درب به سمت خارج و با ارتفاع 25 سانتیمتر، فضا در نظر گرفت. اندازه های دقیق تر در دفترچه راهنما ذکر شده.

برای نصب جک درب پارکینگی، بهترین نوع پلیت برای زیرسازی پایه عقب، پلیت یا نبشی یا ناودانی ای است که ضخامت حداقل یک سانتیمتری داشته باشد. ناودانی از یک سمت به قوطی درب جوش داده شده. در طرف دیگر، میله گرد به صورت زاویه دار در دیوار فرو شده و ناودانی با استفاده از آن، جوش داده شده است.

 

  • مرحله نصب پایه ها و زاویه دهی

در این مرحله از نصب جک درب پارکینگی، زاویه باز شدن درب را طبق دفترچه راهنما بسنجید؛ سپس، پایه عقب را با توجه به این زاویه روی پلیت و در فاصله 14 سانتیمتری لولا جوش دهید (بهتر است ابتدا آن را خال جوش کنید و پس از تست کردن و اطمینان، جوشکاری نهایی را انجام دهید). سپس با استفاده از پین عقب، جک را روی درب تعبیه کنید.

حال پایه جلو را روی بازو قرار دهید و جک را خلاص کنید. پس از آن که شفت جک را کاملا بستید، درب را تا حداکثر زاویه مورد نیاز باز کنید. به وسیله خال جوش، پایه جلو را نیز در همین حالت نگه دارید. سپس درب را یکبار باز و بسته کنید. اگر ایرادی وجود نداشت، بازو را از روی پایه بردارید و پایه ها را محکم نصب کنید، به طوریکه روی درب و دیوار مستحکم شوند.

  • نصب تابلو فرمان، چشمی و فلاشر

برای کمتر شدن سیم کشی ها می توانید مدار کنترل را نزدیک برق ورودی قرار دهید. فاصله 150 تا 160 سانتیمتری از زمین، فاصله خوبی برای نصب این قطعه است. مدار کنترل باید طوری نصب شود که باز و بسته شدن درب آسیبی به آن نزند یا برای دسترسی به آن مزاحمتی ایجاد نکند.

فلاشر درب اتوماتیک معمولا روی پیشانی دیوار و بیرون از در نصب می شود. این قطعه باید به گونه ای باشد که راننده از فاصله دور آن را ببیند تا باز و بسته شدن درب را متوجه شود. فتوسل یا چشمی باید 40 سانتیمتر از زمین فاصله داشته باشدو بیرون ساختمان نصب شود. سیم خروجی فتوسل باید در زیر آن قرار بگیرد تا آب باران از طریق این سیم  وارد قطعه نشود.

  • مرحله نصب پایه ها و زاویه دهی

در ساختمان های نوسازی که مسیر سیم کشی تعبیه شده، کار شما بسیار آسان خواهد بود. اما در ساختمان هایی که نصب جک در نظر گرفته نشده است، سیم کشی ممکن است قدری زمانبر باشد. در فرایند سیم کشی جک درب پارکینگ، یک کابل 3 در 1.5 برای مسیر مدار فرمان به هر بازو، یک کابل 2 در 0.75 برای مسیر مدار کنترل به فلاشر و یک کابل 2 در 2 تلفنی برای مسیر مدار کنترل به هر کدام از چشمی ها مورد نیاز است.

در ساختمان هایی که مسیر سیم کشی برای نصب جک درب پارکینگ تعبیه نشده، چارچوب درب، مسیر خوبی برای سیم کشی است. برای تمیز تر شدن کار میتوان برای عبور دادن سیم، گردبری روی مته دریل قرار داد.

  • راه اندازی جک درب پارکینگ

در آخرین مرحله کابل را از یک سو به بازوها، چشمی و فلاشر وصل کرده و ازسوی دیگر مطابق کاتالوگ سیم ها را به ترمینالهای مدار کنترل وصل نمایید. دربها را نیمه باز کرده و از حالت خلاص خارج کنید، ورودی برق را وصل کرده و برنامه مربوط به آن جک درب پارکینگ که مربوط به زمانبندی کارکرد هر بازو، تایم اتوماتیک بسته شدن، اختلاف زمانی دو لنگه را تنظیم نموده و ریموت را بفشارید. حال اگر مشکلی در سیم بندی وجود نداشته باشد درب باز شده و با چند بار باز و بسته کردن آن می توان تایم کارکرد را کاملا تنظیم کرد.

اتوماتیک
نصب جک درب پارکینگی
_

راه اندازی جک درب اتوماتیک

_

حالا نوبت راه اندازی جک پارکینگی است. در این مرحله، که آخرین مرحله نصب جک درب پارکینگی است، کابل باید از یه طرف به چشمی و فلاشر و بازوها متصل باشد و از طرف دیگر، سیم ها براساس کاتالوگ به ورودی های مدار کنترل وصل باشد. درب ها باید در حالت نیمه باز بوده و از حالت خلاص خارج باشند. سپس برق را وصل کنید. پیش از فشردن ریموت باید برنامه جک را تنظیم کنید. این برنامه مواردی مثل کارکرد بازوها، اختلاف زمانی دو لنگه درب و تایم بسته شدن را تعیین می کند. با فشردن ریموت، درب باز می شود؛ مگر اینکه مشکلی در سیم کشی وجود داشته باشد. در نهایت می توانید تایم کارکرد را با چند بار باز و بسته کردن درب تنظیم کنید.

_

انجام زیر سازی جهت نصب جک درب پارکینگ

_

در ادامه برای انجام فرایند نصب، باید یک سری زیر سازی های مورد نیاز انجام شود. این مورد خصوصا در ارتباط با سازه های قدیمی تر و و دیوار هایی که سطح مناسبی برای نصب ندارند اهمیت دارد. برای این منظور ابتدا باید یک پلیت به عنوان زیر ساز و جهت نصب پایه عقبی بازوی جک نصب شود. پلیت مورد نظر بهتر است حداقل دارای ضخامتی به اندازه یک سانتی متر باشد. از آن جایی که یک فضای معین برای نصب جک نیاز در پشت درب نیاز است، در صورت نبودن این فضا شاید نیاز به یک سری کنده کاری ها نیز باشد.

_

توصیه ها و نکاتی برای مرحله بعد از نصب جک درب پارکینگی

_

کسی که مسئول نصب جک درب پارکینگی است باید محیط کار را تمیز کند تا مشکلی برای نصب به وجود نیاید. از نصاب بخواهید پلیت و پایه ها را رنگ کند. این کار باعث افزایش استحکام آنها می شود. اگر اطراف پلیت زیر کار پایه با سیمان پوشیده شود، طول عمر سیستم بیشتر خواهد بود.

پس از نصب جک درب پارکینگی، نصاب وظیفه آموزش کار با ریموت و کارکرد دکمه های مختلف را به عهده دارد. دکمه خلاص کن موردی بسیار مهم است که مشتری باید از کارکرد آن آگاه باشد. این کلید در مواقع خرابی محصول یا قطع شدن برق کاربرد دارد. آموزش این مورد نیز از وظایف نصاب است.

_

مراقبت از جک درب پارکینگی

_

جک های پارکینگی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. توصیه می شود هر چند وقت یکبار، درب اتوماتیک و جک ها را بررسی کنید. درصورت نیاز، آنها را روغن کاری کرده و سرویس دهی مناسب را انجام دهید. اگر بعد از نصب جک، درها با مشکل باز و بسته می شوند یا صدایی ناهنجار ایجاد می کنند، حتما برای رفع این مشکل اقدام کنید. کنترل از راه دور باید به موقع تعویض شود. سعی کنید چشمی ها را همیشه تمیز نگه دارید. اگر اجزای جک در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دارند، با ایجاد حفاظ یا سایبانی، آنها را در سایه قرار دهید.

_

نکات مهم جهت خرید و نصب جک درب پارکینگی

_

بسیار مهم است که جک پارکینگی مناسب را انتخاب، خریداری و نصب نمایید. وزن درب پارکینگ، اولین نکته ای است که برای نصب جک پارکینگی باید به آن توجه شود. همچنین باید میزان تردد از درب را بسنجید و فضای موجود در اطراف آن را هم در نظر بگیرید. جنس و ابعاد درب پارکینگ و طول و عرض هر لنگه، نکته دیگری است که باید در نظر داشت. نکته مهم دیگر، نوع موتور و توان قدرتی آن است. در نهایت، باید تخمین درستی از تعداد ریموت مورد نیاز داشته باشید و بدانید که آیا نیاز به نصب قفل برقی بر روی درب ضروری است یا خیر.

پیدا کردن محل مناسب برای نصب جک برقی، اولین نکته‌ای است که در زمان نصب جک پارکینگ نیاز به بررسی دارد.
پس از انتخاب محل نصب، بررسی ساختار درب و دیواره‌های کناری آن و همچنین موقعیت قرارگیری درب پارکینگ ضروری است.
بررسی نحوه‌ی باز شدن درب پارکینگ درهنگام نصب درب اهمیت زیادی دارد؛ به‌خصوص زمانی که درب‌ها از دو طرف و رو به جلو باز می‌شوند.
انجام زیرسازی‌ و کنده‌کاری‌های لازم برای نصب درب پارکینگ، به‌خصوص در ساختمان‌های قدیمی و ساختمان‌هایی که نوساز نیستند بسیار اهمیت دارد.
در نصب جک اتوماتیک پارکینگ، درب باید کاملا تراز باشد و به‌درستی تنظیم شود.
استفاده از یراق‌آلات و وسایل مرغوب بسیار حائزاهمیت است. آموزش گریس کاری جک درب پارکینگ را اینجا بخوانید.
درهنگام نصب جک‌های پارکینگ، بررسی فاصله‌ی مدار کنترل از کابل برق ورودی مهم است. سعی کنید برای سیم‌کشی کمتر حتی‌الامکان مدار کنترل یا فرمان را درنزدیکی برق ورودی نصب کنید.

_

جک های درب پارکینگ چگونه قیمت گذاری می شوند؟

_

موتورهای الکترومکانیکال جک پارکینگی بازویی در دو نوع 24 ولت و 220 ولت تولید می شوند. جک های بازویی 24 ولتی برای درب های سبکی قابل استفاده هستند که تردد زیادی از طریق آنها صورت می گیرد. این جک های بازویی قدرت کمتری نسبت به جک های 220 ولتی دارند و از آنجا که شار الکتریکی آنها کم است، در تردد های بالا کمتر داغ می کنند. نکته دیگر درمورد جک های بازویی 24 ولت این است که این مدل جک ها باطری بکاپ دارد. این ویژگی باعث می شود که فعالیت وسیله در زمان قطعی برق متوقف نشود. قیمت جک پارکینگ بازویی 24 ولت به مدل و برند آن بستگی دارد؛ اما بطور کلی، این جک های چیزی حدود 10 الی 20 درصد گران تر از جک های بازویی 220 ولت هستند.

جک های پارکینگی بازویی 220 ولتی در برند های داخلی و خارجی بسیاری تولید می شوند و عمومیت زیادی دارند. معمولا جک های تولید داخل ارزان تر از برند های خارجی هستند. این تفاوت قیمت یا به دلیل کیفیت بالاتر تولیدات خارجی است یا ناشی از عوارض گمرکی برای واردات آنها

_

سوالات متداول

_
نصب جک درب پارکینگی چه مزایایی دارد؟

اولین و بدیهی ترین مزیت جک های درب پارکینگ این است که رفت و آمد را آسان کرده، دردسر های ورود و خروج را از پیش پای شما بر می دارد و امنیت آرامش را برای شما به ارمغان می آورد. شما با نصب این جک ها، هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت خودکار قادر به باز و بسته کردن درب هستید. درب های اتوماتیک و ضد سرقت امنیت منزل یا محیط کار شما را تضمین می کند. جک های پارکینگی قطعات هوشمندی دارند و در شرایط آب و هوایی مثل هوای مرطوب و شرجی، سریع پوسیده نمی شوند.

قیمت جک پارکینگی به چه عواملی بستگی دارد؟

ایرانی یا خارجی بودن، اولین عامل تاثیر گذار است. به جز آن، برند جک و امکانات و کارایی و کیفیتی که دارد، تک لنگه یا دو لنگه بودن درب و طول هر لنگه، در تعیین قیمت جک موثر است.

جک درب پارکینگ در چه برندهایی تولید می شود؟

جک های پارکینگی در برند ها و انواع بسیاری تولید می شوند. از مهم ترین آنها می توان به جک های تولید ایتالیا، جک های کنترلی، اتوماتیک، هیدرولیکی، سوزوکی، پروتکو، بی اف تی فوبوس، جک های پارکینگی یوتاب و تابا اشاره کرد

بازدید کارشناس از محل نصب چقدر هزینه بر است؟

بازدید از محل نصب درب اتوماتیک و مشاوره های اولیه هزینه ای در پی نخواهد داشت.

کدام نوع جک درب پارکینگ ارزان تر است؟

برندهای ایرانی ارزان تر از نمونه های خارجی هستند.

چه عواملی در قیمت گذاری جک پارکینگی دخیل است؟

عرض لنگه های درب، وزن هر لنگه و تعداد ترددی که از طریق آن درب صورت می گیرد.

جک پارکینگ خارجی بخرم یا ایرانی؟

جک های خارجی کیفیت بالاتری دارند؛ اما این به معنای نامعتبر بودن نمونه های ایرانی نیست.

1

تماس با شرکت

شما می‌توانید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

اعزام نیرو

پس از ثبت درخوایت خود نصابان و تکنسین های مجرب نیکو درب سریعابه محل اعزام می‌شوند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار نصب درب شما در محل انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

 پس از نصب دَر مورد نظر و تست آن به صورت صحیح و سالم تحویل مشتریان عزیز می‌گردد.

2 دیدگاه

  • بسیار عالی🌹
    میخواستم بدونم هر برند جک پارکینگی رو نصب می کنید؟

    • سلام و درود
      بله ما خدمات نصب و تعمیر روی تمامی برندهای جک درب پارکینگی را داریم. در صورت تمایل جهت نصب جک درب پارکینگی تان لطفا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =