_

نصب درب اتوماتیک شیشه ای

_

درب اتوماتیک شیشه ای، نوعی درب برقی است که کاربرد بسیار زیادی دارد و از پنل های شیشه ای متحرک ساخته می شود. این نوع درب اتوماتیک، قاب فلزی محکمی دارد و در اندازه ها و مدل های گوناگونی طراحی و تولید می شود. شما می توانید با نصب درب اتوماتیک شیشه ای در ورودی انواع ساختمان های تجاری، مسکونی، اداری و فروشگاه ها موجب زیباتر شدن محیط خود شوید.

نصب اپراتورهای شیشه ای که نوعی از درب های اتوماتیک هستند؛ در ساختمان های اداری و ساختمان های مدرن بسیار کاربردی است. این نوع از درب اتوماتیک به دلیل نصب شیشه ای میرال بر روی لنگه های درب آن، اپراتور شیشه ای نام گرفته اند. نصب اپراتور شیشه ای در انواع معمولی و تلسکوپی انجام می شود که نوع تلسکوپی آنها قیمت بالاتری نسبت به نوع معمولی دارد.

نصب-درب-اتوماتیک-شیشه-ای
نصب-درب-اتوماتیک-شیشه-ای-1
_

چرا نیکو درب

_
  • تکنسین ها و متخصصین نصب مجرب و حرفه ای
  • تضمین بهترین کیفیت و قیمت
  • اعزام سریع نیرو به تهران
  • خدمات پس از نصب درب
  • پشتیبانی 24 ساعته
repair

آیا نیاز به نصب درب اتوماتیک شیشه ای خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید...
_

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

_
  • درب اتوماتیک شیشه ای ریلی
  • درب اتوماتیک شیشه ای ریلی بدون فریم
  • درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی
  • درب اتوماتیک شیشه ای لولایی
  • درب اتوماتیک شیشه ای کرو
  • درب اتوماتیک شیشه ای گردان
  • درب اتوماتیک شیشه ای تاشو
  • درب اتوماتیک شیشه ای بدون فریم

درب اتوماتیک شیشه ای ریلی

این نوع درب اتوماتیک به صورت خطی و در یک راستا نصب می شود و پرکاربرد ترین نوع درب های اتوماتیک می باشد. باز و بسته شدن درب اتوماتیک شیشه ای ریلی در محور افقی صورت می گیرد. این نوع درب ها به دلیل اشغال فضای کم همواره مورد علاقه طراحان بوده اند. درب های اتوماتیک شیشه ای ریلی را معمولا می توان به دو صورت فریم دار و بدون فریم طراحی و نصب کرد. اگرچه نوع بدون قاب درب های اتوماتیک جلوه ی جذاب تر و زیباتری دارد. نصب درب اتوماتیک ریلی فریم دار در نواحی پر تردد که امکان برخورد افراد با لبه های درب زیاد است، مناسب نیست. بنابراین، به علت حساسیت زیاد لبه درها، بهتر است در این شرایط، از نوع فریم دار درب های ریلی شیشه ای استفاده کنید.

درب های ریلی شیشه ای با در نظر گرفتن عرض ورودی در چند مدل مختلف طراحی می شوند:

  •  درب های ریلی یک لنگه
  • درب های ریلی دو لنگه
  • درب های ریلی سه لنگه
  • درب های ریلی چهار لنگه

هنگام نصب درب اتوماتیک شیشه ای، این درب ها برای باز شدن به یک لت ثابت نیاز دارند. این لت ثابت می تواند یک پنل شیشه ای یا حتی یک دیوار باشد. بنابراین در ورودی ساختمان هایی که چنین شرایطی را ندارند، نمی توان از درب های شیشه ای ریلی که از وسط باز می شوند استفاده کرد. در این شرایط درب شیشه ای ریلی باید به صورت یک طرفه، از سمت راست یا از سمت چپ باز شود.

درب-اتوماتیک-شیشه-ای-ریلی
درب-اتوماتیک-شیشه-ای-ریلی-1

درب اتوماتیک ریلی بدون فریم

 این نوع درب اتوماتیک، به وسیله یراق آلات خاصی به غلطک های درون اپراتور که به صورت متحرک هستند متصل می شود. نصب درب اتوماتیک شیشه ای ریلی بدون فریم به گونه ای انجام می شود که فشاری به شیشه وارد نشود. از مزایای این نوع درب ها، اشغال فضای کمتر، بازشوی بیشتر، ورود حداکثری نور به ساختمان و زیبایی ظاهری می باشند. از درب های شیشه ای ریلی بدون قاب، معمولاً برای جذب مشتری در مکان های تجاری و توریستی استفاده می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

این نوع از درب های اتوماتیک نیز همانند درب های ریلی یا کشویی به صورت خطی یا در راستای محور افقی باز و بسته می شوند. نصب درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی در ساختمان هایی که نیاز به حداکثر باز شدن درب دارند، انجام می شود. زیرا این نوع درب شیشه ای با برق کار نمی کند و حداکثر مقدار باز شدن را برای کاربران فراهم می کند.

درب های شیشه ای تلسکوپی معمولاً به صورت شش لت و سه لت طراحی می شوند. در حالت سه لت دو پنل شیشه ای متحرک بر روی پنل شیشه ای ثابت سوم قرار داده می شوند. در این طراحی دو لت درب به یک طرف باز و بسته می شوند. معمولاَ به این طراحی نیمه تلسکوپی گفته می شود.

در طراحی شش لت، چهار پنل شیشه ای متحرک بر روی دو پنل شیشه ای ثابت قرار داده می شوند. تفاوت این طراحی در این است که پنل های متحرک به دو طرف باز می شوند. معمولاً به این طراحی تمام تلسکوپی گفته می شود.

درب اتوماتیک ریلی تلسکوپی نیز یکی از انواع درب های اسلایدینگ است که در محور افقی باز و بسته می شود. این نوع از درب ها می توانند به صورت بدون قاب یا قاب دار طراحی و نصب شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

این نوع از درب ها که به آنها سوئینگ نیز گفته می شود مانند دیگر درب های اتوماتیک شیشه ای لولایی با سایر درب های برقی تفاوت هایی دارند. درب های اتوماتیک شیشه ای لولایی، برای حرکت لت های شیشه ای ریل ندارد بلکه از جک استفاده می کند. در حقیقت، درب های لولایی مانند سایر درب های اتوماتیک دارای قاب، سنسور چشمی و موتور هستند. تنها تفاوت این نوع درب در نحوه حرکت لت های درب است که به صورت ریلی حرکت نمی کنند.

هنگام نصب درب اتوماتیک شیشه ای، با در نظر گرفتن عرض ورودی، درب اتوماتیک لولایی می تواند به صورت یک لنگه یا دو لنگه باشد. هیچ محدودیتی برای باز شدن به سمت چپ یا راست درب های لولایی تک لنگه وجود ندارد. همچنین درب های سوئینگ دو لنگه می توانند به گونه ای تنظیم شوند که موقع ورود یک لنگه و موقع خروج لنگه دیگر باز شود. حتی اگر بخواهید می توانید آنها را طوری تنظیم کنید که هر دو لنگه به صورت همزمان باز و بسته شوند.

اتوماتیک شیشه ای لولایی
نصب-درب-اتوماتیک-شیشه-ای-2

درب اتوماتیک شیشه ای کرو

این نوع از درب ها که به آنها درب های شیشه ای قوسی نیز گفته می شود، مانند درب های ریلی یا کشویی هستند با این تفاوت که ریل در این درب ها خم شده است. این نوع درب ها به صورت دو لت و چهار لت خمیده شیشه ای طراحی شده اند. اما در نوع چهار لت، شیشه های متحرک در پشت شیشه های، ثابت قرار می گیرند.

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو
این درب اتوماتیک، بیشترین کاربرد را در مکان های کم عرض دارد و در زمان باز شدن حداقل فضا را اشغال می کنند. به طوری که با نصب درب اتوماتیک شیشه ای تاشو در یک ورودی با عرض 100 سانتیمتر تنها 10 درصد فضا اشغال می شود و 90 درصد در اختیار کاربر قرار می گیرد.

ساختار درب اتوماتیک تاشو

مشابه درب های اتوماتیک لولایی است، با این تفاوت که در درب تاشو لت های شیشه ای به دو بخش تقسیم شده اند. اما این دو بخش به وسیله­ی لولا به هم وصل شده اند، به طوریکه این دو بخش هنگام باز شدن درب روی هم قرار می گیرند. این نوع درب اتوماتیک، متناسب با عرض ورودی می تواند به سمت راست یا چپ جمع شود.

درب اتوماتیک شیشه ای بدون فریم

این نوع درب اتوماتیک معمولاً در مکانهایی مورد استفاده قرار می گیرد که زیبایی ظاهری در اولویت باشد. درب شیشه ای بدون فریم در قسمت اپراتور، به وسیله­ی یراق آلات خاص به غلتک های متحرک متصل می شود. هنگام نصب درب اتوماتیک شیشه ای فریم لس باید به گونه ای عمل کرد که فشار زیاد به شیشه ها وارد نشود. همچنین، می توان انواع مختلف درب های اتوماتیک شیشه ای را بدون فریم طراحی و نصب کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

این نوع از درب های اتوماتیک شیشه ای که به درب های ریولوینگ یا چرخشی نیز شناخته می شوند بسیار گران قیمت هستند و جنبه لاکچری و لوکس دارند. بنابراین، نصب درب اتوماتیک شیشه ای گردان معمولا در مراکز تجاری و هتل ها انجام می شود. درب اتوماتیک گردان به گونه ای طراحی شده است که همزمان باز و بسته می شود، بنابراین در بین درب های برقی کمترین مصرف انرژی را دارد.

این نوع از درب های اتوماتیک دارای چند باله هستند، بنابراین متناسب با نوع عملکرد آنها می توان از هریک از مدل ها استفاده کرد. درب های گردان شیشه ای اتوماتیک دوباله و سه باله، دارای عرض ورودی بیشتری هستند و مناسب مکان هایی هستند که در آنها افراد حامل چمدان یا ساک دستی هستند.

نصب-درب-اتوماتیک-شیشه-ای-گردان
نصب-درب-اتوماتیک-شیشه-ای-گردان-2
_

مراحل نصب درب اتوماتیک شیشه ای

_

آهن کشی

آهن کشی به این معنی است که در مکانی که قرار است درب شیشه ای نصب شود و در سمت راست یک قوطی آهنی با حداقل ابعاد 40 در 40 میلیمتر به صورت عمود به زمین نصب شود. نصب این قوطی های آهنی باید دقیقا به صورت تراز شده و به موازات هم انجام شود. سپس، باید در بالای این قوطی ها یک شاخه قوطی 40 در 80 به صورت افقی و به ارتفاع کمی بیشتر از شیشه های درب اتوماتیک، نصب شود.

نصب پاسال و درب شیشه ای ثابت

روی قوطی ها قطعه ای بنام پاسال نصب می شود و به صورت یک رابط عمل می کند، به صورتی که درب های شیشه ای ثابت، به صورت محکم روی آن قرار می گیرند. پاسال به وسیله ی پیچ روی قوطی ها وصل می شود و درب های شیشه ای ثابت به صورت کشویی در آنها قرار می گیرند. اگر در هنگام نصب قوطی ها تراز آنها به دقت انجام شده باشد درب شیشه ای به راحتی داخل پاسال جای می گیرد.

نصب اپراتور و شیشه های متحرک

هنگام نصب درب اتوماتیک شیشه ای، اپراتور که دربردارنده­ مجموعه قطعات مکانیکی و موتوری است معمولاً به قوطی که به صورت افقی نصب شده، متصل می شود. نصب و تنظیم اپراتور وقت زیادی نمی گیرد و معمولاٌ با پیچ روی قوطی افقی فیکس می شود. پس از نصب اپراتور نوبت به وصل کردن شیشه ها به اپراتور می رسد. این عمل نیز با یراق های موجود در پک اپراتور انجام می شود. پس از نصب هر دو درب شیشه ای بر روی اپراتور، تست باز و بسته کردن دستی درب انجام می شود تا اگر درب در جایی گیر داشته باشد، برطرف شود.

نصب وسط دهنه و کاور پشتی

در بین پاسال ها، قطعه ای به نام وسط دهنه قرار می گیرد و این فضا را پر می کند و جزو قطعات اصلی درب های شیشه ای است و موجب عملکرد صحیح سیستم و امنیت بیشتر می شود. اما کاور پشت دهنه جزو قطعات اصلی نیست و تنها برای یکدست نشان داده شدن کار و زیبایی ظاهری درب شیشه ای نصب می شود و موجب محفوظ ماندن قوطی بالا در زیر کاور استیل یا آلومینیومی می شود.

نصب سنسور ها و کلید سلکتوری

در پایان کار نصب درب اتوماتیک شیشه ای، نوبت به نصب سنسورها می رسد. این سنسورها شامل سنسور داخلی و خارجی و سنسور آپشنال لای درب هستند. سیم بندی این سنسورها انجام شده و به اپراتور متصل می شوند و در پایان کلید سلکتوری که عملکرد درب را در حالات مختلف نشان می دهد در مکانی مشخص نصب می شود. سپس، روی اپراتور کاور داخلی نیز نصب شود، تا هیچ چیز به غیر از شیشه و فلز قابل مشاهده نباشد.

راه اندازی و تحویل

پس از نصب درب اتوماتیک شیشه ای، باید باز و بسته شدن خودکار آن چک شود و نصب کننده باید ورودی و خروجی درب را کاملا آزمایش کند و از عملکرد صحیح سنسورها و درب اطمینان حاصل کند و به کارفرما نیز اجازه دهد تا در همین زمان درب را کاملاً آزمایش کند و در صورت مورد تایید قرار گرفتن کار را به او تحویل دهد.

repair

آیا نیاز به نصب درب اتوماتیک شیشه ای خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید...
_

اقدامات احتیاطی پس نصب

_
  • تنظیم سیستم کنترل (حفظ کردن تنظیمات کارخانه در شرایط عادی ضرورتی ندارد) با حرکت دادن درب قبل از تنظیم آن از صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید. مطابق با جهت باز کردن درب، سوئیچ ضامن چپ و راست را تنظیم کنید. در این حالت می توانید آن را به سمت راست یا به سمت چپ تنظیم کنید. زمانی که درب بسته است سوئیچ برق را روشن کنید. کنترل درب را تنظیم کنید: برای مثال فرض کنید که روی جعبه کنترل با فشار دادن دکمه تست، درب باز و بسته شود.
  • سرعت عملکرد درب را تنظیم کنید. میزان سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک را تنظیم کنید.
  • فاصله بافر باز کردن درب و سرعت باز شدن درب را تنظیم کنید:
    چک کنید که فاصله بافر و سرعت باز شدن درب در حد متوسط یعنی در حالت تنظیمات کارخانه باشد.
    بهتر است فاصله بافر را بین 10 تا 20 سانتی متر برای باز شدن درب تنظیم کنید.
    پس از تنظیم فاصله بافر باز شدن درب، میزان سرعت باز شدن درب را تنظیم کرده و آن را تایید کنید.
_

موارد احتیاط در هنگام نصب درب شیشه ای اتوماتیک

_
  • در زمان استفاده از قفل الکترونیکی، پس از گشودن قفل از کلید تست استفاده کنید.
  • تنظیم بیش از حد دستگیره، منجر به آسیب به درب می شود.
  • تنظیمات سرعت بافر را انجام دهید. تنظیم بافر را به گونه ای انجام دهید که در هنگام تعویض آسیبی به درب وارد نشود.
  • زمان باز نگه داشتن درب را به دقت تنظیم کنید. با در نظر گرفتن نیاز مشتری، برای باز نگه داشته شدن درب، تقریباً 1 ثانیه در نظر گرفته شده است.
  • تنظیمات سنسور را انجام دهید. قبل از نصب، با استفاده از پیچ گوشتی از عقب سنسور، درپوش سنسور را باز کنید.
  • نصب درب اتوماتیک شیشه ای این امکان را برای شما فراهم می کند تا نور خورشید به داخل خانه شما راه پیدا کند و از بیرون از منزل منظره ای بدون مانع برای شما ایجاد می کند. متاسفانه، در هنگام بسته بودن درب، این احتمال می رود که کودکان متوجه بسته بودن درب نشوند و محکم با درب برخورد کنند. در هنگام نصب درب اتوماتیک شیشه ای، شما می توانید با استفاده از علامت اخطار بر روی درب، مانع از برخورد افراد با درب اتوماتیک شوید.
_

هزینه خرید و اجرای درب اتوماتیک شیشه ای

_

نصب درب اتوماتیک شیشه ای از جمله پروژه هایی است که به بازدید از محل نصب نیاز دارد تا بتوان بهترین نوع درب اتوماتیک شیشه ای را با توجه به نیاز کارفرما پیشنهاد داد. بسیاری از مکان ها فضای مناسب برای اجرای درب کشویی ساده دارند که می توان نمونه ای از درب های شیشه ای با مناسب ترین قیمت را در آنجا نصب کرد. اما در بعضی از مکان ها محدودیت فضا وجود دارد و باید در آنجا از درب های تلسکوپی یا حتی از انواع تاشو استفاده کرد.

اندازه گیری و محاسبه هزینه ها و اجرای پروژه

در مرحله دوم، پس از مشاهدات و انجام بررسی های اولیه باید ورودی یا همان مکانی که قرار است در آن نصب درب اتوماتیک شیشه ای انجام گیرد به صورت دقیق اندازه گیری شود. پس از اندازه گیری محل نصب درب، با توجه به نیازهای کارفرما، پیش فاکتوری از هزینه ها تهیه و به او تحویل داده می شود. بهتر است در پیش فاکتور همه نکات با جزئیات کامل مکتوب شود. مواردی از قبیل شیشه نوع فریم و انتخاب اپراتور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند که باید حتماً در پیش فاکتور ذکر شوند. پس از انجام این اقدامات و گرفتن تاییدیه از کارفرما مراحل ساخت درب شیشه ای اتوماتیک آغاز می شود

_

سوالات متداول

_
قیمت کدام یک از درب های اتوماتیک سکوریتی مناسب تر است؟

درب های شیشه ای اتوماتیک در مقایسه با درب های دستی، دارای قسمت های اضافی هستند که همین امر باعث می شود تا در مقایسه با انواع دیگر درب های شیشه ای قیمت بیشتری داشته باشند. قطعات استفاده شده در درب های شیشه ای اتوماتیک که تاثیر بسیار مستقیمی بر قیمت آنها دارند شامل حسگر چشمی، موتور، باتری، برد الکتریک و .... هستند. هر یک از این قطعات در انواع مختلفی یافت می شوند که تعیین کننده قیمت درب اتوماتیک سکوریتی هستند.

البته سایر موارد از قبیل برند اپراتور درب، نوع برند شیشه ای، پهنای دهنه درب، نوع فریم درب، ابعاد آن، مقدار متراژ شیشه استفاده شده در درب و غیره نیز در قیمت، بسیار اثر گذار هستند. بنابراین، درب های اتوماتیک در قیمت های متنوعی موجود هستند. اگر تمایل دارید که از قیمت و نحوه نصب درب اتوماتیک شیشه ای مطلع شوید می توانید از کارشناسان ما برای محاسبه­ی هزینه های نصب و اجرای درب شیشه ای اتوماتیک برای مکانی که در نظر گرفته اید کمک بگیرید.

1

تماس با شرکت

شما می‌توانید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

اعزام نیرو

پس از ثبت درخوایت خود نصابان و تکنسین های مجرب نیکو درب سریعابه محل اعزام می‌شوند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار نصب درب شما در محل انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

 پس از نصب دَر مورد نظر و تست آن به صورت صحیح و سالم تحویل مشتریان عزیز می‌گردد.