_

مرکز تخصصی نصب درب برقی ریلی

_

نصب درب برقی ریلی یا درب اتوماتیک پارکینگی برای کسانی که محدودیت فضا دارند، انتخاب مناسبی است. این درب ها به صورت کشویی و توسط چرخ دنده هایی قدرتمند باز و بسته می شوند.  به بیان دیگر شیوه حرکت این درب ها به صورت افقی و بر روی یک ریل است. به همین دلیل در هنگام نصب آن باید دقت داشت که در سمت چپ یا راست فضای کافی وجود داشته باشد تا در بتواند به راحتی حرکت کند. با توجه به مطالب ذکر شده، نصب درب برقی ریلی برای پارکینگ های روباز و مسقف کارایی دارد.  

با نصب درب برقی ریلی علاوه بر اینکه می توان درب را به آسانی باز کرد، امکان افزایش امنیت نیز وجود دارد زیرا برای باز شدن درب دیگر نیازی نیست فرد سرنشین ماشین خود را ترک کند. از این رو احتمال سرقت ماشین به صفر می رسد. تمامی موارد ذکر شده موجب شده است که این درب ها به بهترین گزینه برای آپارتمان های کوچک تبدیل شوند زیرا فضای کافی در بالای درب آنها وجود ندارد. لازم به ذکر است آپارتمان هایی که فضای کافی دارند نیز می توانند به استفاده از این درب روی بیاورند. آنها با نصب درب برقی ریلی فضایی همچون انباری را برای خود در پارکینگ ایجاد می کنند.

نصب-درب-برقی-ریلی-1
_

چرا نیکو درب

_
  • تکنسین ها و متخصصین نصب مجرب و حرفه ای
  • تضمین بهترین کیفیت و قیمت
  • اعزام سریع نیرو به تهران
  • خدمات پس از نصب درب
  • پشتیبانی 24 ساعته

آیا نیاز به نصب درب برقی ریلی خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید…

_

انواع درب برقی ریلی

_
  • درب ریلی تک لنگه
  • درب ریلی دو لنگه
  • درب ریلی سه لنگه

درب برقی ریلی تک لنگه تنها به یک سمت یعنی چپ یا راست باز و بسته می شود. به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت داشت که در اطراف درب فضای کافی وجود داشته باشد. طول درب های تک لنگه بین 3 تا 4 و نیم متر متغیر است. برای درب های بزرگتر لازم است از ریل موتور بیشتری استفاده شود. همچنین برای نصب آن، داشتن موتور زنجیری یا دنده شانه ایی نیز الزامی است.

ساختمان هایی که حیاط دارند می توانند به استفاده از درب برقی ریلی دو لنگه روی بیاورند زیرا این درب به فضای زیادی نیاز دارد. شیوه باز و بسته شدن این درب ها متفاوت است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

درب پارکینگ سه لنگه نوع دیگری از درب فلزی است که در صورت کمبود فضا برای باز شدن دو لنگه درب از آن استفاده می‌کنند. البته گاهی اوقات برای ورودی پارکینگ یا حیاط، درب سه لنگه ساده نصب می‌شود که امکان باز شدن دو لنگه آن و تردد ماشین وجود دارد.

_

حالت های نصب درب برقی ریلی دو لنگه

_

حالت اول: در حالت اول لنگه یک بر روی لنگه دو قرار می گیرد. سپس هر دو لنگه به کنار دیوار می روند. موتور مورد استفاده در این درب به وزن و طول هر دو درب وابسته است.. همچنین به احتمال زیاد لازم است از ریل اضافه نیز برای موتور استفاده شود. لازم به ذکر است که قدرت موتور انتخابی باید به اندازه ای باشد که بتواند دو درب را حرکت دهد. برای اتوماتیک کردن آن نیز اصولا از یک عدد موتور زنجیری یا تسمه ایی (زیر سقفی) استفاده می شود.

حالت دوم: در این حالت در ابتدا لنگه یک روی لنگه دو قرار می گیرد. بعد از آن لنگه دو مجددا بر روی لنگه یک قرار می گیرد. بنابراین درب ها در دو جهت راست و چپ قرار می گیرند. درخصوص تصمیم گیری برای موتور، توجه به طول و وزن یک درب کافی است. همچنین استفاده از آن بی نیاز از ریل اضافه است. لازمه اتوماتیک شدن این مدل درب وجود دو عدد موتور تسمه ایی یا زنجیری (زیر سقفی) است.

حالت سوم : در حالت سوم دو لنگه در از هم باز می شوند و در جهت مخالف یکدیگر حرکت می کنند. نحوه باز شدن آن نیز به سمت راست و چپ به صورت همزمان است. اصولا وزن این درب ها سبک و طول آنها کوتاه (زیر سه متر) است بنابراین لازم است به این نکته در انتخاب نوع موتور دقت شود. با توجه به اینکه باز و بسته شدن درب ها در دو جهت مختلف صورت می گیرد استفاده از دو موتور الزامی است. لازم به ذکر است برای این مدل می توان از موتور های ریلی دنده شانه ایی و زیر سقفی استفاده کرد.

نصب-درب-برقی-دو-لنگه
_

حالت های نصب درب برقی ریلی سه لنگه

_
نصب-درب-برقی-ریلی-سه-لنگه

حالت اول : در این حالت لنگه اول در ابتدا بر روی لنگه دوم قرار می گیرد. سپس لنگه دوم بر روی لنگه سوم آمده و در نهایت همگی با هم به سمت دیوار می روند. بنابراین لازم است در انتخاب موتور به وزن و طول سه درب توجه شود. در واقع باید موتوری انتخاب شود که بتواند این سه درب را جابجا کند. همچنین در نصب آن نیاز به یک ریل اضافه نیز وجود دارد. با توجه به مطالب ذکر شده این مدل درب در یک جهت و توسط یک موتور باز می شود.

حالت دوم : در این حالت، لنگه یک بر روی لنگه دو و هر دو لنگه بر روی لنگه سه قرار می گیرد. البته عکس آن نیز امکان پذیر است یعنی لنگه سوم بر روی لنگه دوم و لنگه دوم بر روی لنگه یک قرار می گیرد(این شیوه متداول تر است). در انتخاب موتور باید به وزن و طول درب توجه شود. لازم به ذکر است برای درب های سبکی که طول کوتاه (زیر دو متر) دارند استفاده از ریل اضافه الزامی است. همچنین اگر قرار بر باز شدن درب از دو سمت چپ و راست باشد بهتر است دو موتور زیر سقفی زنجیری یا تسمه ای استفاده شود.

حالت سوم : در این حالت دو لنگه از وسط به یک جهت حرکت می کنند و لنگه دیگر در جهت دیگر باز می شود. در این حالت ممکن است که سه لنگه درب روی دو خط ریل قرار گیرند. در انتخاب موتور توجه به وزن و طول موتور اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین برای درب های سبک و کوتاه (طول کمتر از دو متر) از ریل اضافه استفاده می شود. به علت آنکه درب در دو جهت باز می شود لازم است که از دو موتور استفاده شود. در این حالت بهترین کار استفاده از یک ریل دیگر برای درب کشویی است.

_

درب برقی ریلی از چه اجزایی تشکیل شده است

_

نصب درب برقی ریلی مستلزم آگاهی داشتن از اجزای مختلف آن است. در ادامه معرفی اجمالی از اجزای تشکیل دهنده آن صورت می گیرد:

  • موتور
  • گیر بکس
  • ریل
  • مدار فرمان
  • ریموت کنترل
  • چراغ فلاشر و چشمی ایمنی
_

معرفی بهترین موتورها برای درب برقی ریلی کشویی

_

به طور کلی در هنگام نصب درب برقی ریلی از دو گروه موتور استفاده می شود:

دندانه شانه ای یا گیربکسی

در بازار می توان به سه مدل موتورهای کاهش دهنده سرعت، دندانه خطی و گیربکس ستاره ای دسترسی داشت.

زیر سقفی یا زیر سطحی

این مدل از موتور نیز با دو مکانیز مختلف کمربندی (تسمه ای) و زنجیری در بازار موجود است.

_

مزایای نصب درب برقی ریلی

_
  • اشغال فضای کم
  • احتمال خرابی پایین
  • مصرف انرژی کم
  • امنیت بالا
  • آلودگی صوتی پایین
  • داشتن پتانسیل لازم برای نصب درب نفررو

نصب درب برقی ریلی تخصصی نیکو درب

  • کادر مجرب
  • اعزام تکنسین به صورت
  • 24 ساعته
  • هزینه نصب مناسب
  • پشتیبانی
  • ارایه بهترین خدمات
  • سریع ترین زمان
_

آموزش نصب درب برقی ریلی

_

نصب درب برقی ریلی پارکینگ مستلزم داشتن تخصص و تجربه کافی است پس نباید آن را ساده انگاشت. به همین دلیل لازم است که روند نصب آن به دست متخصصان این حوزه سپرده شود. اما اگر شما در دسته افراد فنی قرار دارید می توانید با کمک آموزش های زیر مراحل نصب را با موفقیت پشت سر بگذارید. در ادامه علاوه بر معرفی تجهیزات درب ریلی، به تمام نکات نصب نیز اشاره می شود.

 

مقدمات لازم برای نصب درب برقی ریلی

در اولین قدم برای نصب درب برقی ریلی لازم است که به فضای کنار درب دقت شود. درب های ریلی برای باز شدن به فضای زیادی نیاز ندارند زیرا در راستای دیوار حرکت می کنند و باز می شوند. به همین دلیل لازم است در هنگام نصب آن به فضای کافی در اطراف درب توجه شود. به طور مثال یک درب 3 متری برای باز شدن به سه متر دیوار در کنار درب نیاز دارد.

 

دومین قدم در نصب درب برقی ریلی به اندازه گیری طول، عرض و وزن درب مربوط است. برای اندازه گیری ابعاد داشتن یک متر کفایت می کند. اما برای محاسبه وزن می توان به صفحه ی محاسبه وزن مواد مراجعه کرد. در این صفحه با وارد کردن جنس و ابعاد درب می توان به راحتی وزن را محاسبه کرد. بهتر است به این مرحله دقت بسیاری شود زیرا مبنای انتخاب یراق آلات وزن درب است.

 

در قدم بعدی با توجه به چارچوب درب پارکینگ باید تصمیم گرفته شود که درب از بالا ریلی شود یا از پایین. برای ریلی کردن از پایین به ریل و چرخ زیر درب نیاز است. اما برای ریلی کردن آن از بالا داشتن ریل و قرقره های آویز کفایت می کند.

نکته دیگری که در هنگام نصب درب برقی ریلی باید مورد توجه قرار گیرد، تعداد درب است. همچنین تک لنگه و یا دولنگه بودن درب بر روی طول دیوار و تجهیزات مورد نیاز نیز موثر است. از طرف دیگر درب هایی که تک لنگه به مراتب سنگین تر هستند بنابراین باید برای آنها از یراق با تحمل وزن بالا استفاده کرد.

_

معرفی مدل های مختلف درب سکشنال

_

در هنگام نصب درب سکشنال باید به کاربرد آنها توجه شود زیرا هر دربی کاربرد مختص به خود را دارد. در ادامه معرفی مختصری از انواع مدل های درب سکشنال صورت می گیرد.

پارکینگی

یکی از مدل های درب سکشنال، درب زیر سقفی پارکینگی است. این درب برای پارکینگ های مسکونی به صورت شیب دار یا با زاویه 90 درجه نصب می شود. از این رو می توان این درب ها را برای مکان هایی که محدودیت ارتفاع دارند مناسب دانست زیرا درب های معمولی را نمی توان در آن مکان استفاده کرد.

نصب درب سکشنال 90 درجه برای پارکینگ هایی که سقف آن با کف در حالت موازی قرار دارد مناسب است. اما نوع زاویه دار برای پارکینگ های رمپ دار و یا پارکینگ های با سقف شیب دار توصیه می شود. موتور درب سکشنال به صورت کشنده است. همچنین موتور به کار رفته در آن می تواند ثابت یا متحرک باشد.

صنعتی

نصب درب سکشنال صنعتی به دارندگان سوله و کارخانه ها توصیه می شود. استفاده از این درب ها به آنها کمک می کند که در وقت و انرژی صرفه جویی کنند. در واقع با استفاده از این درب ها در انبار، سوله و سردخانه می توان عبور و مرور را آسانتر کرد. از دیگر محاسن این درب ها، اشغال فضای کم توسط آنها در کنار امنیت بالا است. شیوه نصب درب سکشنال صنعتی به میزان فضای ورودی بستگی دارد. این درب ها را می توان به صورت 90 درجه، زاویه دار، عمود بازشو یا گیوتینی اجرا کرد. موتور به کار رفته در این مدل درب از نوع ساید است که قدرت و سرعت بالایی دارد.

آتش نشانی

امکان نصب درب سکشنال برای مراکز و واحدهای آتش نشانی نیز وجود دارد. این درب از نظر فنی عملکردی مشابه درب صنعتی دارد با این تفاوت که موتور تعبیه شده در درب سکشنال آتش نشانی به مراتب سرعت بیشتری دارد. در طراحی این درب علاوه بر سرعت بالای باز و بسته شدن فاکتورهای دیگری همچون استهلاک کم، ضد حریق بودن و ... نیز در نظر گرفته شده است. موتور این درب از نوع ساید و با سرعت بسیار بالا است به همین دلیل علاوه بر سازمان آتش نشانی نصب آن به مراکز امداد نجات جاده ای، نیروگاه ها، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها نیز توصیه می شود.

_

خرید تجهیزات

_

بعد از اجرای مقدمات لازم برای نصب درب برقی ریلی، نوبت به خرید تجهیزات می رسد. 

تجهیزات بر اساس نوع، ابعاد و وزن درب تعیین می شود. با توجه به مطالب ذکر شده برای نصب درب ریلی تجهیزات زیر مورد نیاز است:

  • ریل درب ریلی
  • قرقره آویز درب ریلی
  • چرخ زیر درب ریلی
  • راهنمای درب ریلی

امکان تبدیل درب های سنگین همچون درب پارکینگ، سوله، کارگاه، کارخانه و ... به درب ریلی وجود دارد. اما قبل از این کار لازم است به جنس زمین دقت شود. اگر زمین خاکی و مقاومت آن پایین است بهتر است آن قسمت بتن کاری شود. در این صورت وزن بالای درب و تجهیزات موجب فرورفتگی زمین نمی شود.

فرورفتگی زمینی باعث به هم ریختگی تراز درب و افزایش هزینه ها می شود زیرا درب به طور مداوم نیاز به تعمیر دارد.

نصب-انواع-درب-برقی-ریلی
انواع درب ریلی برقی
_

مراحل نصب درب برقی ریلی پارکینگ

_

نصب درب ریلی از پایین

1- برش ریل یا میلگرد ترانس به اندازه دو برابر عرض درب پارکینگ

2- جاگذاری یک شاخه پروفیل قوطی با تحمل وزن مناسب در قسمت ریل و در داخل بتن روی زمین

3-قرار دادن ریل در جای خود و پیچ کردن پروفیل

4-مشخص کردن محل نصب چرخ زیر درب و برش آن

5-قرار دادن چرخ روی ریل

6-پیچ کردن چرخ به زیر درب (توجه به نوع چرخ مهم است)

7-جا انداختن درب بر روی ریل یا میلگرد

8-علامت گذاری محل نصب

9-پیچ کردن راهنمای بالای درب در محل مناسب

نصب درب ریلی از بالا

به منظور نصب درب برقی ریلی از بالا وجود چارچوب درب الزامی است. به بیان دیگر باید در بخش بالایی درب یک ستون وجود داشته باشد.

1-برش ریل به اندازه دو برابر عرض درب پارکینگ

2-پیچ کردن ریل به چارچوب بالای درب

3-پیچ کردن قرقره های آویز به درب و جاگذاری آن در ریل

4-قرار دادن درب در جای مناسب با استفاده از پیچ های رگلاژ

5-نصب راهنمای زیر درب در محل مناسب

لازم به ذکر است اگر وزن درب زیاد باشد می توان به منظور ایجاد یک حرکت روانتر از چرخ زیر درب استفاده کرد.

_

خرید و نصب درب برقی ریلی چقدر هزینه دارد؟

_

در خصوص هزینه خرید و نصب درب برقی ریلی لازم است فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار داده شود. اما به طور کلی دو فاکتور وزن و طول درب از اهمیت بیشتری برخوردار است. درب ریلی اتوماتیک به دلیل وزن بالایی که دارد مستلزم استفاده از موتورهای قدرتمند و تسمه های بلند است. استفاده از این موارد، حرکت کشویی درب پارکینگ را ایجاد می کند.

با توجه به مطالب بیان شده هر چه وزن درب پارکینگ بیشتر باشد، متریال بیشتری برای ساخت آن استفاده شده است به همین دلیل گرانتر است.

یکی دیگر از عواملی که می تواند قیمت درب برقی پارکینگی را تحت تاثیر قرار دهد، طول آن است. اصولا از درب ریلی برای مکان هایی که فضای باز زیادی دارند استفاده می شود. این عرض ورودی بالا موجب افزایش طول درب اتوماتیک می شود. هرچه طول بیشتر باشد، قیمت درب نیز بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این در هنگام خرید مواردی همچون تک یا دو لنگه بودن درب،  نوع موتور، ابعاد درب، طرح و متریال استفاده شده نیز می تواند بر قیمت موثر باشد.

_

سوالات متداول

_
درب برقی ریلی چه ویژگی هایی دارد؟

جنس درب ریلی از آهن و استیل است. نوع حرکت آنها خطی است بنابراین در هنگام باز شدن به پشت دیوار می روند. در نصب آنها از یراق آلات مختلفی همچون چرخ ، ریل ، هدایتگر و… استفاده می شود تا به حرکت روان درب کمک کند.

آیا درب های ریلی امنیت بالایی دارند؟

درب برقی ریلی دهانه ورودی را به صورت کامل پوشش می دهد به همین دلیل امنیت بالایی ایجاد می کند. همچنین این درب ها مقاومت بالایی به ضربه دارند.

قیمت درب برقی ریلی چگونه محاسبه می شود؟

در محاسبه قیمت درب برقی ریلی فاکتورهای مختلفی همچون وزن درب، متریال مورد استفاده، سند بلاست، رنگ، یراق آلات و اجرت آهنگری در نظر گرفته می شود.

استفاده از درب برقی ریلی برای چه محیط هایی توصیه می شود؟

استفاده از درب برقی ریلی برای پارکینگ هایی که محدودیت فضا دارند بهترین انتخاب است زیرا آنها می توانند از تمامی فضای موجود برای پارک ماشین استفاده کنند.

چه تفاوتی بین جک برقی ریلی مکانیکی و هیدرولیکی وجود دارد؟

از جک های مکانیکی اصولا برای درب ریلی ساختمان، حیاط کم تردد و درب های با وزن نسبتا پایین استفاده می شود. اما درب های هیدرولیکی برای درب های بزرگ و سنگین صنعتی استفاده می شود.

1

تماس با شرکت

شما می‌توانید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

اعزام نیرو

پس از ثبت درخوایت خود نصابان و تکنسین های مجرب نیکو درب سریعابه محل اعزام می‌شوند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار نصب درب شما در محل انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

 پس از نصب دَر مورد نظر و تست آن به صورت صحیح و سالم تحویل مشتریان عزیز می‌گردد.