_

مرکز تخصصی نصب درب سریع صنعتی

_

درب سریع صنعتی را  به نام درب سریع باز شو صنعتی یا اتوماتیک نیز می‌شناسند. همان طور که از اسم دربهای صنعتی سریع السیر مشخص هست. این دستگاه نسبت به بقیه ، دارای سرعت بازشو و بسته شدن بیشتری دارد. از انجایی که درب صنعتی پی وی سی با سرعت سر کار دارد،  طول عمر قطعات ، قابلیت اطمینان بالا و بهینه بودن انرژی بسیار مفید می‌باشد.

درب سریع صنعتی را می توان در کارخانجات، نیروگاه ها، پالایشگاه، محیط های صنعتی و بسیاری از مکان های دیگر استفاده می شود و از اتلاف انرژی و ورود آلودگی به محیط کارخانجات و ورود حشرات و جانوان جلوگیری می کند و سرعت حرکت بالایی دارند که موجب سرعت بخشیدن به کار می شود.موتور درب صنعتی سریع دارای ترمز اضطراری و هندل دستی است که در مواقع قطع برق مورد استفاده قرار می گیرد.ریل های درب صنعتی سریع از فولاد با کیفیت و با دوام است و در برابر وزش باد و گرد و غبار مقاوم اند.پوشش رنگ این درب ها از الکترواستاتیک است و به همین دلیل علاوه بر زیبایی در برابر عوامل محیطی مثل باد و باران و نور خورشید مقاومت بالایی دارند.

نصب-درب-سریع-صنعتی
نصب-درب-سریع-صنعتی-2
  • تکنسین ها و متخصصین نصب مجرب و حرفه ای
  • تضمین بهترین کیفیت و قیمت
  • اعزام نیرو به تهران و شهرستان ها در هر ساعت از شبانه روز
  • خدمات پس از نصب درب
  • پشتیبانی 24 ساعته
repair

آیا نیاز به نصب درب سریع صنعتی و یا درب سریع السیر خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید...
_

مراحل نصب درب سریع صنعتی شامل چه مواردی می شود

_

جانمایی پایه ها در نصب درب سریع صنعتی

اولین مرحله در نصب درب سریع صنعتی آن است که شما جانمایی های خود برای نصب بازوها را انجام دهید.

در این مرحله باید بدانید در چه نقطه ای باید بازوهای این درب را نصب نمایید. اگر ساختمان شما در دسته ساختمان هایی است که در ناحیه ستون ها دارای کمترین فضا میباشد میتوان گفت این درب صنعتی مناسب ترین و بهترین انتخاب میباشد. چرا که شما برای نصب بازوها نیازمند فضایی محدود با کنده کاری محدود خواهید بود.

نکته ای که در این مرحله از نصب باید بدانید و رعایت کنید، آزاد گذاشتن سمت دیوار به ارتفاع 25cm و عمق 20cm میباشد. دلیل این امر نصب پلیت ها است.

در واقع شما باید این فضا را ایجاد نمایید تا بتوانید پلیت های مربوطه را بر روی دیوار مورد نظر خود نصب نمایید. انجام این مرحله از نصب درب صنعتی برای ساختمان های درحل ساخت شاید کار چندان دشواری نباشد و به راهکار به خصوصی نیاز نداشته باشد.

نصب بازوها در نصب درب سریع صنعتی

نصب بازو دومین و مهم ترین مرحله از نصب درب صنعتی می‌باشد. به طور کلی تمامی جک های اتوماتیک دارای مشخصات فنی مخصوص به خود میباشند.
باتوجه به گستردگی این محصولات امروزه هر شرکتی که تولید کننده نوع مشخصی از جک میباشد دفترچه استانداردی تهیه کرده است که تمام جزئیات را در آن به نمایش گذاشته است.
در مورد این مرحله نیز توصیه ما به شما این است که دفترچه راهنمای این جک را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. تمامی جزئیات مورد نیاز شما در این دفترچه موجود میباشد.
یکی از مهم ترین مواردی که در این مرحله باید به آن آگاه باشید زاویه دهی جک است. دفترچه راهنمای جک به صورت کامل نحوه زاویه دهی را تشریح کرده است.
شما تنها کافی است تمامی مراحل را طبق استانداردها رعایت نمایید. در واقع نحوه زاویه دهی به درب صنعتی به نحوی است که باید مطابق با باز شو پایه های عقب و جلو را نصب کرد تا فرآیند باز و بسته شدن درب به درستی انجام شود.

جانمایی موارد جانبی در نصب درب سریع صنعتی

موارد جانبی نیز از عوامل تاثیرگذار در عملکرد درب صنعتی است. در این مرحله قصد داریم در خصوص نصب و جانمایی موارد جانبی که در عملکرد درب صنعتی تاثیرگذار است اطلاعاتی ارائه دهیم.
نخستین مورد مدار است. مدار کنترل از حساس ترین بخش های درب صنعتی است دو نکته اساسی در مورد نصب مدار کنترل وجود دارد.
باید بدانید این مدار برای عملکرد صحیح نیازمند برق 220 ولت میباشد پس تدارک برق کشی به نزدیکترین نقطه به درب را در اولویت بگذارید و نکته دیگر فاصله کم با درب است که مدار باید فاصله کمی با درب داشته باشد.
مورد دیگر در این مرحله از نصب درب صنعتی جانمایی تابلو است. در این خصوص فقط لازم است در نظر داشته باشید که ارتفاع تابلو باید به نحوی باشد که دقیقا روبروی سر شخص قرار گیرد.

این امر دسترسی را تسهیل میدهد. در این مورد توجه داشته باشید که هنگام بسته شدن درب همچنان تابلو در دسترس باشد.
چشمی ها از دیگر موارد جانبی است که نقش بسزایی در عملکرد درب دارد. محل نصب چشمی در خارج از ساختمان میباشد. ارتفاع لازم برای نصب چشمی نیز 30 الی 40 سانتی متر از سطح زمین میباشد. نکته دیگر قرار گرفتن دو چشمی است که باید کاملا روبروی یکدیگر باشد.
آخرین مورد در این مرحله فلاشرها است. فلاشرها دو وظیفه مهم هشدار دهی و بهبود آنتن دهی ریموت را به عهده دارند. این مورد نیز باید در بخش بیرونی ساختمان نصب شود.

کابل کشی در نصب درب سریع صنعتی

سیم کشی به نوعی اتصال میان اجزاء درب و انتقال دیتا را محقق مینماید. شما باشد یک کابل با اندازه تقریبی 3 در 1.5 را برای اتصال میان بازوها و مدار کنترل در نظر بگیرید.
پس از این نوبت به چشمی ها میرسد که تقریبا برای هر یک از آنها نیز باید یک کابل 2*2 از نوع کابل های تلفنی در نمظر داشته باشید.پس از چشمی ها نوبت به فلاشرها میرسد. برای این مورد نیز باید یک کابل نایلون 2 در 0.75 تهیه نمایید.
اگر به اطلاعات ارائه شده در پاراگراف قبل توجه نمایید به خوبی متوجه میشوید که کابل ها و سیم کشی ها تنها برای برقراری ارتباط میان نقاط حساس در درب صنعتی انجام میشود.
پس از آن که مسیرهای کابل کشی به اتمام رسید باید تک تک سیم ها را در جای خود فیکس نمایید. در خصوص فیکس کردن صحیح سیم ها در بخش مدار میتوانید از کاتالوگ محصول استفاده نمایید تا در نهایت مراحل نصب را به درستی و بدون هیچ نقصی انجام دهید.

نصب-درب-سریع-صنعتی-4
درب سریع صنعتی 3

راه اندازی سیستم

حال نوبت به انجام مراحل پایانی کار میرسد. اگر تا به اینجا تمام مراحل را به درستی اجرا کرده باشید قطعا در این مرحله موفق خواهید شد. برای انجام راه اندازی نهایی لازم است تا درب را به حالت نیمه باز نمایید.

در این زمان فراموش نکنید درب را از حالت دستی و مکانیکی خارج نمایید. حال لازم است با استفاده از ریموت درب را باز و بسته نمایید و مدت زمان باز و بسته شدن درب را در نظر بگیرید.
این مدت زمان بسیار مهم است چرا که باید این عملکرد را در نظر بگیرید و پتاسیومتر کارکرد را در صورت لزوم تغییر دهید.
شاید این مرحله کمی از حوصله خارج باشد اما باید بدانی مرحله مهمی از نصب درب صنعتی است و باید در این مرحله صبوری به خرج دهید تا در نهایت کارکرد درب صنعتی خود را به بهترین شکل ممکن تضمین نمایید.
در این مرحله لازم است تا تنظیمات دیگری همچون دور دوم را نیز به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید و پس از آن از سلامت درب صنعتی اطمینان حاصل نمایید.

تست آخرین مرحله نصب درب سریع صنعتی

اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید در این مرحله میتوانید مطابق انتظار خود عملکرد درب را ببینید. چندین بار تست را انجام دهید و عملکرد تک تک اجزاء درب را مورد بررسی کامل قرار دهید.

 اگر عملکرد تک تک اجزاء به درستی است تبریک میگوییم چرا که شما موفق به یک نصب صحیح و بدون ایراد شدید. اما در صورتی که در فرآیند باز و بسته شدن درب صنعتی مشکل و تاخیری رویت شد جای نگرانی نیست.

چرا که شما به راحتی میتوانید مراحل کار نصب درب صنعتی را از ابتدا تا انتهای این مقاله مورد بررسی دقیق قرار دهید و عیب یابی را انجام دهید.

در نهایت اگر با بررسی مجدد متوجه اشکالات کار خود نشدید تنها کافی است با کارشناسان پارسیان در صنعت تماس گرفته و درخواست کنترل مشکلات را ثبت نمایید. فرم فوق به شما این امکان را میدهد تا با ثبت اطلاعات تماس و درج سوال در خواست بازدید محیط را تکمیل نمایید.

منبع : بلاگ پارسیان در صنعت

_

مزایای نصب درب سریع صنعتی

 

_

مناسب برای ورودی های با ابعاد بزرگ
مقاومت بالا در مقابل باد و هرگونه عوامل خارجی به دلیل استفاده از استیل خاص
پارچه PVC مهلر آلمان دو لایه 900 گرمی
یونیت کنترل با سرعت بالا
سهولت در تردد وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون و ....
مقاومت در برابر باد به دلیل استفاده از میله های تقویت شونده
این درب ها سرعت باز و بسته شدن بالایی دارند و زمان باز شدن آن در هر متر 1 تا 3 ثانیه است
سرعت بالای باز و بسته شدن درب های صنعتی موجب کاهش اتلاف وقت و صرفه جویی انرژی می شود
باز و بسته کردن این درب ها محدودیتی ندارد و در روز صدها بار می توان آن را باز و بسته کرد
در محل های داخلی و بیرونی قابل استفاده است
درب صنعتی سریع کنترل برد کاملا پیشرفته ای دارد
سرعت درب صنعتی سریع قابل تنظیم است
میزان باز شو درب صنعتی قابل تنظیم است
آلودگی صوتی را به میزان زیادی کاهش می دهد
درب صنعتی سریع مجهز به سیستم برنامه ریزی است
دارای سیستم حفاظتی است و در صورتی که با اشیا برخورد کند با حداکثر سرعت باز می شود
امکان کنترل درب با ریموت کنترل و دیگر سیستم های کنترل تردد وجود دارد
برای ورودی های با ابعاد بزرگ نیز مناسب است
در درب های صنعتی سریع از استیل خاص و میله های تقویت شونده استفاده شده و به همین دلیل در برابر عوامل خارجی و باد مقاوت بالایی دارد
تردد وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون و... را آسان می کند
زمان و هزینه تعمیر و نگهداری آن ها کمتر است

_

اجزای تشکیل دهند درب سریع صنعتی

_

 پرد پی وی سی که ضخامت آن معمولا بین 1 تا 2 میلیمتر می‌باشد.
 تلق شفاف به عنوان پنجره
 موتور شفت مستقیم که معمولا با برق سه فاز کار می کند. البته اگر سرعت بالا نیاز نباشد می‌توان از موتور ساید زنجیر و چرخدنده استفاده نمود. (برند الرو و زیمنس جزء بهترین‌ها هستند)
 سیستم کنترلی یا برد مدار فرمان جهت هدایت در
سنسورهای لبه حساس ( برای جلوگیری از برخورد با لیفتراک یا عابر پیاده که باعث می‌شود سریع به بالا حرکت کند.)
سنسور نوری خطی یا چشمی ( با عبور یک شی از این قسمت درب سریع صنعتی پی وی سی باز میشود)
ریل
اندکب و یاتاقان
شفت و لوله
کاور لوله
لوله 5 میلیمتری به عنوان کمربند، جهت تعادل
هوابند قسمت پایین
پروفیل یا قوطی متصل به قسمت پایین پرده جهت تعادل
 رنگ پی وی سی که متناسب با نیاز مشتری باید انتخاب شود.

_

نکاتی که در نصب درب سریع صنعتی باید رعایت کنیم

_

برای اندازه گیری و ویژگی‌های سفارشی متناسب با نیاز مشتری ساخته شود.
در صورت ضربه به درب پی وی سی اتوماتیک دچار حادثه نشود. یا اگر دچار شد سیستم به راحتی قابل تعمییر باشد.
برای موارد سنگین یا پر کار طراحی شود و همچنیین تعمیر و نگهداری مداوم نداشته باشد.
انتخاب موتور به سرعت باز و بسته شدن ، ابعاد و وزن درها بستگی دارد. قدرت موتور معمولا بین 0.75 تا 1.5 کیلوات متغیر و سرعت موتور بین 12.5 تا 17 دور در دقیقه متفاوت است.

درب پرسرعت صنعتی مگاپک دوام بالا، صرفه جویی در مصرف انرژی و قابلیت اطمینان را با حداقل نگهداری تضمین می کند.

تیر عرضی فوقانی از فولاد گالوانیزه گرم ساخته شده است که برای پشتیبانی از موتور دنده، بلبرینگ، غلتک، تسمه های بالابر و خود درب مناسب است.

مدل استاندارد ما شامل دو پانل پلی استر است که با پی وی سی پوشانده شده اند و در داخل پروفیل های دوتایی قرار گرفته اند، که در انتهای میله افقی قرار گرفته اند و بر روی دو ستون جانبی سوار می شوند تا با استفاده از پروفیل های متراکم فشار باد را کاهش دهند. به این ترتیب، اصطکاک و صدا در حین عملیات باز و بسته شدن کاهش می یابد.

علاوه بر این، پنل از بخش های مجزا تشکیل شده است، به طوری که در صورت آسیب یا ساییدگی، نیازی به تعویض کل پانل نیست، بلکه تنها قسمت آسیب دیده است.

میله های افقی شامل پروفیل های آلومینیومی پیچ و مهره ای است که برای مقاومت در برابر بادهای شدید طراحی شده و بر اساس نیاز مشتریان و ویژگی های منطقه ای که درب نصب می شود، سفارشی شده است.

ستون ها از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند، همچنین اندازه و شکل مناسبی دارند تا حتی در برابر بادهای شدید مقاومت کنند. این درب‌های صنعتی تاشو مجهز به موتورهای ترمز سه فاز تهویه‌شونده 380 ولت هستند و با استفاده از کوپلینگ‌های انعطاف‌پذیر با غلتک تسمه کوپل می‌شوند.

درب‌های سریع برای درهای پرتردد مانند انبارها، اسکله‌های بارگیری و غیره طراحی شده‌اند.

ما دو نوع درب در دسترس داریم: چرخشی و تاشو و با سیستم‌های کنترل مختلف مانند دکمه برقی، کنترل از راه دور، میدان مغناطیسی و فتوسل.
با درب های سریع  به حداکثر کنترل محیطی و جداسازی در ورودی دست می یابید. عملکرد اصلی درب سریع این است که به عنوان یک مانع عمل کند. درهای سریع در برابر آسیب محافظت می کنند، در انرژی صرفه جویی می کنند و به ما کمک می کنند تا فرآیندها را برای بهره وری بهینه جدا کنیم. مهم ترین کار این نوع درب این است که در هر زمان که نیاز باشد سریع و ایمن باز و بسته می شود.
درب‌های سریع ما که به دلیل سرعت، تعمیر و نگهداری کم و حداکثر زمان کار شناخته شده‌اند، گسترده‌ترین راه‌حل‌ها را در صنعت ارائه می‌دهند تا تمام نیازهای شما را برآورده کنند.
ما در نیکو درب راه‌حل‌های بسیار متنوعی در درب‌های سریع در طرح‌های غلتشی و تاشو داریم که در پیکربندی‌های دونده همه کاره موجود است. زمان چرخه درهای ما با به حداقل رساندن مقدار هوای خروجی در هر بار باز یا بسته شدن، صرفه جویی در مصرف انرژی را به حداکثر می رساند. برخلاف درهای سفت و سخت سنتی، درب‌های غلتشی انعطاف‌پذیر می‌توانند از یک لیفتراک ضربه بخورند و دوباره به حالت کمال بازگردند. این یک مزیت بزرگ در فضای انبار است، جایی که درهای آسیب دیده می توانند هزینه های قابل توجهی از نظر زمان توقف و تماس های خدمات و همچنین از دست دادن انرژی داشته باشند.

_

سوالات متداول

_
چرا درب های سریع صنعتی را انتخاب کنیم؟

در سال‌های اخیر ساخت و ساز رونق بسیار زیادی گرفته است. بنابراین ، در همین سال ها موارد زیادی از قبیل محافظت از اتلاف حرارتی ، فناوری بالای نیروگاه‌ها ، صرفه جویی انرژی و غیره بسیار مورد توجه قرار گرفته. بنابراین درب سریع صنعتی  که به صورت اتوماتیک کار می کند می تواند بخش زیادی از این خواسته ها را برآورده کند.

معایب درب سریع صنعتی چیست؟

برای پارکینگ و ساختمان های نمی توان از آن استفاده کرد.
برای قسمت‌های خارجی یعنی جایکه با محیط در تماس است نمی توان از آن بهره برد.
پرده پی وی سی اگر به قطعه تیزی برخورد کند پاره می‌شود.

جنس اجزای درب سریع صنعتی چیست؟

جنس پرده از پی وی سی  ( PVC ) که ضخامت آن از 0.8 تا 1.5 میلیمتر متغیر است.
جنس ریل‌ها و کاور از ورق گالوانیزه هست. ضخامت آن بین 1.5 تا 2.5 میلی‌متر در نظر میگیرند.
 جنس شفت و لوله از فولاد میباشد. قطر خارجی لوله 11 سانتیمتر و قطر شفت 25 میلیمتر طراحی می‌شود.

انواع درب سریع بالارونده اتوماتیک کدام هستند؟

درب رول آپ
 درب فولد آپ یا تاشو

1

تماس با شرکت

شما می‌توانید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

اعزام نیرو

پس از ثبت درخوایت خود نصابان و تکنسین های مجرب نیکو درب سریعابه محل اعزام می‌شوند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار نصب درب شما در محل انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

 پس از نصب دَر مورد نظر و تست آن به صورت صحیح و سالم تحویل مشتریان عزیز می‌گردد.