_

مرکز تخصصی نصب راهبند اتوماتیک

_

نصب راهبند اتوماتیک به یک نیاز در دنیای امروز تبدیل شده است. راهبند وظیفه ی سرعت بخشیدن به ترددها و کنترل ورود و خروج ها را بر عهده دارد. راهبندها به دو دسته راهبند دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. عملکرد راهبند اتوماتیک بر مبنای سیستم الکترومکانیکی و یا هیدرولیکی طراحی شده است. راهبند های هیدرولیکی به واسطه قیمت بالای خود در مقایسه با راهبند های الکترومکانیکی استفاده ی محدودتری دارند. اما آنها برای مکان های پرتردد بهترین انتخاب هستند زیرا در اثر کارکرد بالا داغ نمی شود.

 استفاده از راهبندها به موارد امنیتی محدود نمی شود. در بسیاری از مواقع آنها بی نیاز از کنترل شخصی هستند (کسی آنها را مدیریت نمی کند) و تنها به منظور ایجاد یک توقف کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. این بدان معنا است که با نزدیک شدن جسم محرک به چشمی، راهبند به صورت خودکار باز می شود.

نصب-راهبند-اتوماتیک
نصب-راهبند-اتوماتیک-1
_

چرا نیکو درب

_
  • تکنسین ها و متخصصین نصب مجرب و حرفه ای
  • تضمین بهترین کیفیت و قیمت
  • اعزام سریع نیرو به تهران
  • خدمات پس از نصب درب
  • پشتیبانی 24 ساعته
repair

آیا نیاز به نصب راهبند اتوماتیک خود دارید؟

متخصصان و تکنسین های حرفه ای نیکو درب در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل اعزام و شروع به نصب درب مورد نظر می‌کنند. کافی ست با ما تماس بگیرید...
_

انواع راهبندهای اتوماتیک

_
  • اهرمی الکترومکانیکی
  • اهرمی الکتروهیدرولیکی
  • راهبند اتوماتیک ستونی
  • پارکینگ بند
  • راهبند اتوماتیک زنجیری

اهرمی الکترومکانیکی

ظرفیت تعریف شده برای این راهبند بسته به برند و مارک آن بین 150 تا 600 بار در روز متغیر است.

اهرمی الکتروهیدرولیکی

 اصولا در مکان هایی که بسیار پرتردد هستند از این مدل راهبند استفاده می شود. بنابراین نصب آن برای مکان هایی که رفت و آمد در آنها نامحدود است، توصیه می شود.

راهبند اتوماتیک ستونی

نصب راهبند اتوماتیک ستونی برای مکان های فوق امنیتی و خاص توصیه می شود. در واقع بهتر است در مکان هایی که حساسیت بالایی دارند از این راهبند استفاده شود.

پارکینگ بند

از این راهبند برای قفل پارک خودروهای مختلف استفاده می شود.

راهبند اتوماتیک زنجیری

از این مدل راهبند برای مکان هایی استفاده می شود که در آنها تردد بسیار بالا  است. همچنین استفاده از آن برای مکان های خاص نیز توصیه می شود.

 

راهبند اتوماتیک 2
راهبند
_

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده راهبند اتوماتیک

_
  • بدنه

بدنه همان جعبه ی استوانه ای شکلی است که تجهیزات در آن قرار گرفته است.

  • بازو

مانع اصلی ورود و خروج را بازو می گویند. در واقع عبور و مرور به وسیله ی بازو کنترل می شود.

  • سیستم محرک

این سیستم بسته به نوع راهبند اتوماتیک متفاوت است. در سیستم الکتروهیدرولیک از یک موتور به همراه پمپ تشکیل شده است. اما سیستم محرک در راهبند الکترومکانیکی متشکل از یک موتور و یک گیربکس است.

  • فنر تعادل

فنر تعادل تنها در راهبند های الکترومکانیکی وجود دارند. این فنرها به موتور کمک می کنند تا بازوها را بالا ببرد.

  • مرکز کنترل

این بخش در اتاق نگهبانی قرار دارد. نگهبان به وسیله ی آن راهبندها را مدیریت می کند.

_

هدف از استفاده راهبند چیست؟

_

هدف از نصب راهبند اتوماتیک کنترل ورود و خروج به داخل پارکینگ ساختمان مسکونی و اداری است. این امر کمک می کند که از ورود افراد ناشناس و وسایل نقلیه متفرقه ممانعت به عمل آید. بنابراین با نصب راهبند اتوماتیک می توان کنترل رفت و آمدها را به هر محیطی در دست گرفت به طوری که تنها افراد و یا وسایل نقلیه ای اجازه عبور داشته باشند که مجوز برای آنها صادر شده است.

نصب راه بند اتوماتیک مانع از عبور و مرور افراد متفرقه می شود به همین دلیل همه ی عابران متوجه دقت و نظارت جاری بر مسیر عبور و مرور می شوند. یکی دیگر از کاربردهایی که می توان برای راهبند اتوماتیک متصور شد، استفاده در مکان هایی است که تردد در آنها ساعت مشخصی دارد. به طور مثال کارکنان یک شرکت باید در ساعت مشخصی ورود و خروج کنند. همچنین آنها اجازه ندارند خارج از ساعت اداری محیط کار را ترک کنند. با نصب راه بند و استفاده از نرم افزار و سخت افزارهای معین می توان عبور و مرور آنها را کنترل و ثبت کرد. همچنین مانع از ورود و خروج های غیر مجاز شد.

نصب راهبند اتوماتیک موجب افزایش امنیت محیط کار می شود. کارمندان هر مجموعه ای بزرگترین دارایی آنها به حساب می آیند به همین دلیل لازم است امنیت محیط کار آنها تامین شود تا بتوانند بر روی کار خود متمرکز بمانند.

_

بررسی تفاوت عملکرد راهبندها با یکدیگر

_

تفاوت راهبند اتوماتیک هیدرولیکی و راهبند مکانیکی به مکانیزم باز و بسته شدن آن مربوط می شود. باز و بسته شدن راهبند مکانیکی به وسیله ی چرخ دنده صورت می گیرد. اما راهبند اتوماتیک هیدرولیکی از یک سامانه محرک متشکل از بلوک هیدرو پمپ و شیرهای هوا تشکیل شده است. از طرف دیگر با نصب راهبند اتوماتیک هیدرولیکی می توان میزان خسارت ناشی از برخورد راهبند به مانع را کاهش داد. زیرا در ساختار آن از چرخ دنده استفاده نشده است به همین دلیل میله راهبند با مانع برخورد نمی کند. 

از محاسن  نصب راهبند اتوماتیک هیدرولیکی می توان به ایجاد  تردد نامحدود اشاره کرد. از این سیستم های اتوماتیک به منظور کنترل تردد در مکان های پر رفت و آمد همچون ورودی سازمان ها، مجتمع های پررفت و آمد و شلوغ، مرکزهای تجاری و ...  استفاده می شود. همچنین این دستگاه ها می توانند به صورت مداوم به وسیله دستگاه کارت خوان، پوش باتن، ریموت کنترل و دیگر سیستم های تردد استاندارد باز و بسته شوند.

نصب راهبند اتوماتیک ستونی برای مکان هایی که ضریب امنیت در آنها بسیار بالا است، توصیه می شود. علت آن به حساسیت بالای این دستگاه ها مربوط می شود. این راهبند یکی از بهترین موانع برای کنترل حرکت وسایل نقلیه است. 

نصب راهبند اتوماتیک برای مکان هایی توصیه می شود که دارای محدودیت فضا هستند و تیرک نمی تواند زیاد بالا رود. همچنین اگر هدف مسدود کردن ورودی است این گزینه بهترین انتخاب است. اصولا از آن برای فضای ورود بین 6 تا 14 متر استفاده می شود.

از پارکینگ بند برای پارکینگ های اختصاصی استفاده می شود. استفاده از پارکینگ بند شرایطی را فراهم می کند که کسی نتواند ماشین خود را در محل پارک اختصاصی شما پارک کند. پارکینگ بند ها به دو صورت دستی و برقی عرضه می شوند.

_

نکات مهم خرید راهبند اتوماتیک

_

قبل از نصب راهبند اتوماتیک لازم است در خصوص خرید آن اطلاعات جامعی وجود داشته باشد تا بتوان بهترین انتخاب را داشت. امروزه در بازار می توان شاهد طیف وسیعی از راهبندها بود که اگرچه ظاهر زیبایی دارند اما کیفیت و کارایی آنها بسیار پایین است. بنابراین لازم است در هنگام خرید به قدمت طولانی و خدمات پشتیبانی راهبند اتوماتیک توجه شود. در واقع باید فارغ از ملاک های ظاهری از برندهای معتبر خرید را انجام داد تا از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

از جمله موارد دیگری که در خصوص راهبند اتوماتیک باید مورد توجه قرار گیرد، لوازم جانبی آن است. این لوازم شامل مواردی به شرح زیر است:

 چشمی ایمنی

کلید دستی

تعداد ریموت

در هنگام نصب راهبند اتوماتیک لازم است به میزان نور موجود در محیط توجه شود. اگر نور کم است، توصیه می شود از راهبند هایی با بوم های LED دار استفاده شود. البته امکان نصب نوار LED بر روی بوم وجود دارد. مبحث دیگری که در انتخاب راهبند اتوماتیک باید مورد توجه قرار گیرد، طول درب ورود و خروج است. در واقع اندازه بوم راهبند باید کاملا متناسب با طول درب باشد. به بیان دیگر برای درب های  با طول کم حتما باید از بوم کوتاه استفاده کرد. همچنین برای درب های بلند استفاده از بوم بلند الزامی است. لازم به ذکر است اگر طول درب بیش از اندازه بزرگ و طولانی باشد باید از دو راهبند استفاده شود. یک راهبند در سمت چپ و راهبند دیگر در سمت راست قرار می گیرد. یک مدل راهبند نیز وجود دارد که در آن از بوم استفاده نمی شود. در واقع به جای بوم، زنجیر جایگزین شده است. 

قبل از خرید و نصب راهبند اتوماتیک لازم است نکات زیر مد نظر قرار داده شود:

طول بوم و یا میله راهبند اتوماتیک مورد توجه قرار گیرد.

باید به میزان تردد یعنی میزان ورودی و خروجی خودروها به داخل ساختمان توجه شود.

بهتر است که سرعت حرکت و باز شدن بوم راهبند محاسبه شود.

لازم است به میزان ولتاژ تغذیه شده دقت شود.

باید قدرت موتور و گشتاور نیروی راهبند اتوماتیک محاسبه شود.

لازم است قدرت موتور و گشتاور نیروی راهبند اتوماتیک مورد توجه قرار گیرد.

نصب راهبند اتوماتیک تخصصی نیکو درب

کادر مجرب

اعزام تکنسین به صورت 24 ساعته

هزینه نصب مناسب

پشتیبانی

ارایه بهترین خدمات 

_

مراحل نصب راهبند اتوماتیک

_

در نصب راهبند اتوماتیک لازم است در ابتدا مقدماتی چیده و بعد از آن نصب اجرا شود. در ادامه به تمامی مراحل نصب این دستگاه پرداخته می شود. 

اجرای زیر سازی مناسب

قبل از نصب راهبند اتوماتیک لازم است کیفیت زمین مورد بررسی قرار گیرد. اگر زمین غیربتی است باید چاله ای با عمق، طول و عرض 50 سانتی متر حفر شود. مرحله بعدی به آماده سازی پلیت آهنی اختصاص دارد. لازم است یک پلیت با ابعاد 40 در 40 و ضخامت 8 میلی متر تهیه شود. سپس باید 4 ﻋﺪد ﻣﯿﻠﻪ ﮔﺮد و  یک ﺟﻔﺖ ﻣﯿﻠﻪ ﮔﺮد U شکل به زیر پلیت جوش داده شود. پلیت های آماده شده در گودال های حفر شده قرار داده می شود. لازم است که تراز بودن آنها در در دو جهت مورد بررسی قرار گیرد.

بتن کاری

 مرحله بعدی به بتن کاری اختصاص دارد. بعد از اطمینان از تراز بودن پلیت ها، چاله ها باید با بتن پر شوند. به گونه ای که پلیت محکم بر روی زمین باقی بماند. لازم است که سطح پلیت حدود 10 سانتیمتر بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشد. همچنین قرار دادن لوله فلکسی سایز 16 یا 22 از زیر پلیت تا سطح زمین نیز الزامی است. این لوله ها راه ارتباطی به راهبند را برای سیم کشی میسر می کند.

اگر قرار بر نصب راهبند اتوماتیک بر روی زمین بتنی باشد می توان از رول ﺑﻮﻟﺖ ﺑﺮاي ﻧﺼـﺐ ﭘﻠﯿﺖ روي زﻣﯿﻦ استفاده کرد. باید دقت داشت که وسط پلیت سوراخ باشد زیرا این سوراخ ها به سیم کشی راحت کمک می کنند. همچنین تراز بودن پلیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ﺳﯿﻢ ﮐﺸﯽ از اﺗﺎق ﻓﺮﻣﺎن ﺑﻪ داﺧﻞ راﻫﺒﻨﺪ

در مرحله نصب راهبند اتوماتیک، سیم کشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای اجرای سیم کشی داشتن یک رشته کابل برق 3 در 1ﺑﺮاي ﺑﺮق راﻫﺒﻨﺪ کفایت می کند. این کابل از لوله فلکسی به داخل راهبند منتقل می شود. در نهایت سیم به ترمینال مربوطه متصل می شود که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. اگر راهبند متصل به ﺳـﯿﺴـﺘﻢ ﮐﻨﺘﺮل ﺗﺮدد باشد، لازم است که از یک زوج سیم استفاده شود. این زوج سیم وظیفه دارند که راهبند را از طریق  ارﺳـﺎل ﻓﺮﻣﺎن کنترل از ﺟﻌﺒﻪ ﻓﺮﻣﺎن ﻣﺮﮐﺰي ﺑﻪ ﺑﺮد ﻓﺮﻣﺎن راﻫﺒﻨﺪ، باز و بسته کنند.

نکته:

قبل از نصب راهبند اتوماتیک لازم است که جانمایی انجام شود. بعد از جانمایی با کمک ﭼﻬﺎر ﻋﺪد ﭘﯿﭻ و ﻣﻬﺮه موجود در دو ﻋﺪد ﻗﻮﻃﯽ می توان راهبند را بر روی پلیت نصب کرد. لازم است که قوطی ها به صورت موازی روی کف راهبند قرار داده شوند تا ﺳﺮ ﭘﯿﭻ ﻫﺎي داﺧﻞ آن ﺑﻪ ﭘﻠﯿﺖ ﺑﺮﺳﻨﺪ. سپس باید سر پیچ را با خال جوش به ﭘﻠﯿﺖ متصل کرد.

بعد از آن با باز کردن ﻣﻬﺮه و واﺷﺮ ﻫﺎي ﻓﻠﺰي می توان قوطی را از جای خود خارج کرد. در مرحله بعد با جابجا کردن راهبند می توان پیچ را به پلیت جوش کرد. بعد از جوشکاری، راهبند سرجای خود قرار گرفته و قوطی ها به روی پیچ ها منتقل می شوند. با سفت کردن مهره ها، راهبند سر جای خود محکم می شود تا هیچ گونه لرزش و جابجایی نداشته باشد.

نصب بوم

بوم راهبند باید از بخشی که با چوب پر و مستحکم شده است در جای خود قرار داده شود تا جانمایی برای  تعیین محل سوراخ صورت گیرد. پس از شابلون زنی می توان با کمک مته 13 سوراخ مورد نظر را ایجاد کرد. مرحله بعدی به قرار دادن صفحه نگهدارنده بر روی بوم اختصاص دارد. با سفت کردن 4 ﻋﺪد ﭘﯿﺞ و ﻣﻬﺮه،  بوم محکم سر جای خود قرار می گیرد.  در مرحله آخر سیم برق شلنگی LED از داخل ضربه گیر خارج و از کنار بازوی بوم راهبند به درون بدنه، سیم کشی می شود. این سیم به ﺗﺮﻣﯿﻨﺎل ﺑﺎﻻي ﺑﺪﻧﻪ که در ﮐﻨﺎر ﮔﯿﺮ ﺑﮑﺲ قرار دارد متصل می شود. با پیچ کردن ﮐﺎور ﭘﻼﺳـﺘﯿﮑﯽ بر روي اﻧﺘﻬﺎي بوم، کار نصب به پایان می رسد.

_

روش های نگهداری از راهبند

_

بعد از نصب راهبند اتوماتیک، با کمک روش های زیر می توان طول عمر آن را افزایش داد.

تمیز کردن ماهانه داخل و خارج راهبند با استفاده از بلوئر (دمنده) و دستمال مرطوب

بررسی ماهانه اتصالات (آچارکشی)

بررسی قابلیت ارتجاعی فنر بعد سی هزار مرتبه حرکت

چک کردن هر 6 ماه یکبار قطعات با فرسودگی بالا همچون فنر و سوئیچ ها

تعویض قطعات فرسوده با قطعات سالم

بررسی فاصله آنتن دهی ریموت کنترل (عواملی همچون گرفتن اجسام بزرگ، خرابی باتری یا آب و هوای نامساعد موجب تضعیف آنتن دهی می شود)

_

هدف از نصب راهبند اتوماتیک ستونی چیست؟

_

راهبند اتوماتیک ستونی، راهبندی استوانه ای شکل است که در زمین قرار می گیرد. این راهبند به منظور مسدود کردن مسیر رفت و آمد، از داخل زمین به بالا می آید. راهبند ستونی با توجه به عوامل محیطی و معماری برای مکان های خاص کارایی دارد. لازم به ذکر است این راهبند اتوماتیک در مقایسه با سایر راهبندها گرانتر است.

در نصب راهبند اتوماتیک اشاره شد که به منظور اتصال چشمی به برد اصلی به سیم دو زوج نیاز است. یکی از این زوج ها به منبع تغذیه متصل می شود. اما سیم دیگر ﺣﺎﻣﻞ ﺟﺮﯾﺎن ﺧﺮوﺟﯽ ﻫﺎي NC و COM ﭼﺸـﻤﯽ است. این سیم به ورودي PHT ﺑﺮد متصل می شود. لازم به ذکر است در این بخش جابجایی سیم ها مشکلی ایجاد نمی کند. اگر کنترلر نیز موجود باشد لازم است که ورودي B و COM روي ﺑﺮد متصل شود. نصب مابقی سیم بندی و کانکتورها قبلا اجرا شده است. اما اگر اجرا نشده باشد می توان طبق نقشه اتصالات آن را به بخش های مناسب متصل کرد.

اگر در نصب راهبند اتوماتیک قرار بر استفاده از چشمی نیست لازم است که از اتصال کوتاه برای ورودي ﻫﺎي PHT استفاده شود. اگر سیم بندی اجرا شده بر روی موتور، عملکردی مخالف جهت مورد نیاز ما داشته باشد می توان بدون تغییر در سیم بندی و با استفاده از L/R DIP DIP Switch جهت عملکرد موتور را مطابق با نیاز تغییر داد. در مرحله آخر، طبق نقشه اتصالات، برق راهبند با استفاده از ترمینال P-N وصل می شود. همچنین امکان نصب برق به جعبه ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺗﺮﻣﯿﻨﺎﻟﯽ نیز وجود دارد.

_

سوالات متداول

_
در هنگام خرید راهبند لازم است چه نکاتی مد نظر قرار داده شود؟

قبل از خرید و نصب راهبند اتوماتیک لازم است که هدف از خرید مشخص شود. بعد از آن باید محل نصب و میزان فضای آزاد مورد ارزیابی قرار گیرد. به طور کلی انتخاب راهبند، روند پیچیده ای ندارد تنها کافیست نیازهای شخصی شناسایی و مطابق با آن خرید صورت گیرد.

چند مدل راهبند وجود دارد؟ هر کدام برای چه مکان هایی کارایی دارند؟

به طور کلی دو راهبند الکترومکانیکی و هیدرولیکی وجود دارد. راهبند مکانیکی که با کمک چرخ دنده حرکت می کند مناسب مکان های با تردد متوسط است. اما نوع هیدرولیکی آن که با پمپ روغن و سایر تجهیزات هیدرولیک باز و بسته می شود، در مکان های پرتردد کارایی دارد.

چه تفاوتی بین راهبند الکترومکانیک و هیدرولیک وجود دارد؟

راهبند الکترومکانیکی ساختاری ساده تر و قیمتی ارزان تر دارد. این راهبند در هنگام قطع برق با باتری کار می کند و برای مکان های با تردد نرمال مناسب است. اما راهبند هیدرولیکی سرعت بالاتر و استهلاک مکانیکی کمتری دارد. این راهبند به واسطه استفاده از روغن های هیدرولیکی برای مکان های پرتردد کارایی دارند.

چگونه می توان بهترین راهبند را انتخاب کرد؟

راهبندها دارای انواع مختلفی اعم از میله ای، ستونی، سطحی، کف خوابیده و ... است. انتخاب راهبند مناسب برای هر محیطی تنها با کمک گرفتن از مشاوران شرکت فرافن سامانه امکان پذیر است. این شرکت به مشتریان خود کمک می کند انتخاب درستی داشته باشند.

تقسیم بندی راهبندها از نظر جنس بدنه چگونه است؟

راهبند اتوماتیک لازم است در برابر ضربات احتمالی، تغییرات جوی و ... مقاومت داشته باشد. به همین دلیل اصولا در ساخت آنها از آلومینیوم، چدن، استیل 304 ضد زنگ، فولاد گالوانیزه  و … استفاده می شود. جنس راهبند اگر متناسب با شرایط آب و هوایی باشد، هزینه نگهداری آن کاهش خواهد یافت.

فلاشر چه وظیفه ای در راهبند دارد؟

بعد از نصب راهبند اتوماتیک به منظور اعلام زمان کار راه بند (هنگام حرکت بوم) از فلاشر استفاده می شود. این دستگاه حرکت بوم را به راننده اطلاع می دهد تا احتمال تصادف را به صفر برساند.

بوم ها از چه متریالی ساخته می شوند؟

بوم های موجود در بازار اصولا از جنس فولاد، آلومینیوم و پلاستیک هستند. اما فرافن سامانه آسیا بیشتر به استفاده از بوم های آلومینیومی تاکید دارد. این بوم ها نسبت به ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند.

بوم ها را بر اساس مکانیزم کاری چگونه می توان تقسیم بندی کرد؟

بوم های موجود در بازار اصولا از جنس فولاد، آلومینیوم و پلاستیک هستند. اما فرافن سامانه آسیا بیشتر به استفاده از بوم های آلومینیومی تاکید دارد. این بوم ها نسبت به ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند.

چه عواملی بر باز و بسته شدن بوم موثر است؟

بوم های موجود در بازار اصولا از جنس فولاد، آلومینیوم و پلاستیک هستند. اما فرافن سامانه آسیا بیشتر به استفاده از بوم های آلومینیومی تاکید دارد. این بوم ها نسبت به ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند.

1

تماس با شرکت

شما می‌توانید با شماره 09129541480 تماس بگیرید؛ همکاران ما پس از ثبت درخواست، در زمان انتخابی شما به محل مذکور مراجعه می‌کنند.

2

اعزام نیرو

پس از ثبت درخوایت خود نصابان و تکنسین های مجرب نیکو درب سریعابه محل اعزام می‌شوند.

3

شروع کار

پس از برآورد هزینه تعمیر و اعلام آن، در صورت رضایت شما کار نصب درب شما در محل انجام می‌شود.

4

تکمیل کار

 پس از نصب دَر مورد نظر و تست آن به صورت صحیح و سالم تحویل مشتریان عزیز می‌گردد.